Gerocossen, numărul cinci în topul celor mai mari producători de cosmetice din România, şi-ar putea extinde exporturile pe piaţa din Orientul Mijlociu, a declarat Andreea Sas, director de marketing al companiei, citat de Rompres. Compania deţine, în prezent, o cotă de 10% pe piaţa autohtonă a vopselelor de păr şi de aproximativ opt la sută pe cea a produselor de îngrijire a tenului, reprezentantul companiei afirmând că Gerocossen intenţionează să îşi dezvolte reţeaua de distribuţie din ţară.
Cele mai apreciate produse sunt liniile de îngrijire a tenului din gama Gerocossen Natural şi Hydraferm, vopseaua pentru păr Gerocossen Color Plus şi produsele de protecţie solară comercializate sub brandul Gerocossen şi Gerocossen Color Plus. Aceste produse sunt apreciate şi căutate în ţări precum Maroc, Kuweit, Italia, Spania, unde sunt în prezent exportate.
În România, cele mai bine vândute produse din portofoliul companiei sunt vopselele de păr, gamele de îngrijire a tenului, produsele de protecţie solară şi cele de depilare.
În luna mai, Gerocossen a participat la târgul Beauty World Middle East din Dubai, în cadrul unui stand naţional alături de Farmec, Cosmetic Plant, Papillon Cosmetics, Beauty Care şi grupul de firme Asil Cosmetics şi Asil Group, potrivit doamnei Rosalia Speteanu, preşedinta Organizaţiei Patronale a Industriei Cosmeticelor (OPIC) .
Gerocossen s-a aflat la cea de a doua participare la acest târg, unde s-a prezentat cu produse cosmetice din liniile Gerocossen Natural, Gerocossen Hydraferm - linia anti-rid şi linia hidratantă (produse pentru îngrijirea tenului) - şi cosmetice pentru protecţia solară (Gerocossen şi Gerocossen El Sol) şi vopseaua de păr din gama Color Plus. "În urma prezenţei la târg, am intrat în tratative de negociere cu un posibil partener pentru extinderea exportului în Arabia Saudită, tratative pe care sperăm să le finalizăm cu succes", a subliniat Andreea Sas.
Înfiinţată oficial la începutul anului 1991, firma a avut de la început trei acţionari. Primul produs fabricat de Gerocossen a fost un şampon de păr, iar primul laborator a fost înfiinţat în apartamentul unuia dintre acţionari. Fiecare dintre cei trei acţionari s-a ocupat de o anumită latură a afacerii, lucru care se întâmplă şi în prezent. Unul este responsabil de partea de cercetare şi creare de produse noi, al doilea se ocupă de controlul calităţii şi procesul de observare a fabricării produselor, materiilor prime şi a produselor finite, iar cel de-al treilea se ocupă de partea tehnică şi tehnologică, tot ce înseamnă utilaje.
În anul 2007, Gerocossen a înregistrat un profit de 14%, estimările pentru 2008 mergând spre un procent de 18%. Sumele investite în cercetare reprezintă între 3 şi 5% din cifra de afaceri a companiei, iar protecţiei mediului i se alocă aproximativ 1-2% din cifra de afaceri. Gerocossen are, în prezent, un portofoliu de peste 100 de produse.