52% dintre magazinele online consideră că un al doilea lockdown Covid-19 ar avea un impact pozitiv asupra afacerii lor online şi ar duce la creşteri, potrivit motorului de căutare online de modă din România, care a realizat un sondaj în rândul magazinelor partenere înregistrate pe www.glami.ro.
Astfel, 63% dintre respondenţi sunt magazine cu vânzare exclusiv online iar 37% sunt retaileri omnichannel.
Comparativ cu 2019, 40% din retailerii omnichannel au răspuns că veniturile lor sunt mai mici în 2020, în ciuda creşterilor la nivelul veniturilor din online.
44% dintre respondenţii la sondaj au declarat că intenţionează să investească mai mult în publicitate online anul acesta, comparativ cu 2019.
89% dintre participanţii la sondaj au răspuns că au implementat ori sunt în curs de implementare măsuri pentru un al doilea lockdown Covid-19.
Ca parte din aceste măsuri:
●94% dintre magazine se concentrează pe social media ca un canal de marketing şi vânzare profitabil în această perioadă
●59% au instituit reglementări speciale de siguranţă în depozitele lor
●53% s-au concentrat pe acţiuni de creştere a vânzărilor de Black Friday şi în decembrie 2020
●24% şi-au reorganizat lanţurile de aprovizionare, integrând furnizori locali
●41% au reorganizat şi redirecţionat bugetele din offline în online, inclusiv prin închiderea unor magazine fizice şi prin upgradarea platformelor lor online.
În plus, 1 din 5 magazine online a luat în considerare schimbări în achiziţii şi sortimentaţie, inclusiv vânzarea măştilor de protecţie, concentrându-se mai mult pe colecţiile de bază şi pe mai multă cercetare şi dezvoltare în ce priveşte tendinţele.
În intervalul noiembrie-decembrie 2020, 56% dintre magazine pregătesc mai multe campanii de reduceri decât anul trecut.
În ceea ce priveşte strategia lor de marketing şi vânzări, magazinele online se vor concentra pe reţelele sociale (Facebook, Instagram), urmate de reclame Google, marketing prin e-mail, marketing de conţinut şi SEO şi marketing afiliat.
Pe de altă parte, colaborările cu influencerii sunt, de asemenea, un canal profitabil luat în considerare de e-tailers, imediat după campaniile de marketing afiliat.
La spectrul opus, publicitatea outdoor şi publicitatea radio/TV se clasează pe ultimele locuri.
În privinţa celor mai relevante tendinţe pentru anul viitor, respondenţii au evaluat reţelele sociale drept principalul canal de marketing pentru vânzările online de modă. Moda tip augmented reality şi moda sustenabilă sunt alte două tendinţe cu tracţiune.