Google, parte a grupului Alphabet, a dezvăluit ieri că include mai multă inteligenţă artificială în produsele sale, pentru a răspunde celei mai recente concurenţe a Microsoft, care i-a ameninţat poziţia la vârful pieţei de publicitate în serviciile de căutare, de aproape 300 de miliarde de dolari, transmite Reuters.
Printr-un proiect intern cu nume de cod Magi, Google include inteligenţă articifială generativă în motorul său omonim, o tehnologie care poate răspunde la întrebări în limbaj uman şi poate obţine conţinut nou din datele anterioare.
Rezultatul ar putea modifica modul în care consumatorii accesează informaţiile în lume şi care companie câştigă piaţa globală pentru publicitate în căutare, estimată de firma de cercetare MAGNA la 286 de miliarde de dolari în acest an.
"Reimaginăm toate produsele noastre de bază, inclusiv căutarea", a declarat Sundar Pichai, CEO al Alphabet, după ce a urcat pe scena evenimentului.
El a spus că Google integrează inteligenţă artificială generativă în căutare şi în alte produse, inclusiv Gmail, unde poate crea mesaje draft, şi Google Photos, unde poate aduce modificări majore imaginilor.
Consumatorii americani vor avea acces la Search Generative Experience în săptămânile următoare, printr-o listă de aşteptare, o fază de probă în timpul căreia Google va monitoriza calitatea, viteza şi costul rezultatelor căutării, a declarat vicepreşedintele Cathy Edwards.
Cu inteligenţa artificială încorporată, Google încă arată şi acţionează ca bara de căutare goală familiară.
În general, va fi disponibil un nou filtru numit "Perspective", care va pune în valoare blogurile, videoclipurile şi conţinutul din reţelele sociale, a spus compania.
De asemenea, Google va marca imaginile pe care compania le generează cu ajutorul inteligenţei artificiale şi va face mai uşor pentru consumatori să verifice autenticitatea unei imagini.
Dar, în timp ce o căutare "a vremii San Francisco" va îndruma, ca de obicei, un utilizator către o prognoză de opt zile, o întrebare despre ce ţinută să fie purtată în oraş determină un răspuns îndelungat generat de AI, conform unei demonstraţii pentru Reuters făcută la începutul acestei săptămâni.
"Ar trebui să purtaţi mai multe haine, inclusiv o cămaşă cu mâneci scurte şi un pulover uşor sau o jachetă pentru ziua respectivă", se arată în rezultat, inclusiv linkuri către site-uri web de unde a obţinut astfel de sfaturi.
Căutările de ştiri sau pentru a naviga la un anumit site web nu au avut ca rezultat un răspuns din partea AI generativă, deşi utilizatorii pot solicita un chat şi pot apăsa un buton pentru o interogare ulterioară, a arătat demonstraţia.
Acţiunile Alphabet au crescut cu 2,5% după informaţiile de miercuri. Acestea au crescut cu o cincime până acum în acest an, în comparaţie cu o creştere de 17% a indicelui Nasdaq Composite, axat pe tehnologie.
De ani de zile, poziţia Google de portal principal al internetului este atacată, de când rivalii au început să exploateze AI generativă ca o modalitate alternativă de a prezenta conţinut pe Web.
Mai întâi a apărut ChatGPT, chatbot-ul creat de OpenAI, susţinută de Microsoft, pe care observatorii din industrie l-au numit disruptorul Google.
A urmat Bing, motorul de căutare al Microsoft actualizat cu un chatbot la fel de abil, care poate răspunde întrebărilor în care nu există niciun rezultat evident online - cum ar fi ce scaun auto să cumpăraţi pentru un anumit model de vehicul.
Acum, Google face ca chatbotul Bard să fie multimodal precum GPT-4 al OpenAI, a declarat compania miercuri, şi îl va face accesibil oamenilor din peste 180 de ţări şi teritorii.
Aceasta înseamnă că clienţii vor putea să îi solicite lui Bard imagini, nu doar text - de exemplu, cerând chatbot-ului să scrie o legendă la o imagine.
În spatele Bard se află şi un model AI mai puternic anunţat de Google, numit PaLM 2, despre care a spus că ar putea rezolva probleme mai dificile.
PaLM 2 este disponibil momentan ca previzualizare.
Pichai a spus că unul dintre modelele sale PaLM 2 este suficient de uşor pentru a funcţiona pe smartphone-uri.
Chatbotul Bard rulează acum pe PaLM 2, a spus compania.
Microsoft a prezentat luna trecută câştigurile de cote din SUA pentru Bing, care a crescut recent la peste 100 de milioane de utilizatori activi zilnic, încă depăşiţi de miliardele de căutări pe Google. Concurenţii Google au folosit progresele sale în cercetare din anii anteriori şi şi-au depăşit inventatorul.
Acest lucru a reprezentat un afront tehnologic şi unul de afaceri: Microsoft a spus că fiecare punct procentual din cota câştigată în publicitate în căutare ar putea atrage încă două miliarde de dolari în venituri.
Pichai a spus la începutul acestui an că AI generativă va ajunge în căutarea Google, la fel ca şi mai multe perspective, "cum ar fi blogurile unor oameni care cântă atât la pian, cât şi la chitară".
De asemenea, este de aşteptat ca Microsoft să prezinte hardware nou pentru gama sa de dispozitive Pixel.