Terminalele mobile construite pe platforma An-droid au o cotă de piaţă de 25% în România, a declarat, ieri, Dan Bulucea, directorul Goo-gle România, citând un studiu al Stat Counter, publicat recent.
"În România, potrivit celui mai recent studiu întocmit de către Stat Counter, Androidul se situează undeva la 25% din totalul telefoanelor mobile vândute. La nivel mondial, există peste 200 de operatori de telefonie mobilă care oferă servicii des-tinate telefoanelor cu platformă Android. Numărul de aplicaţii Android Market a depăşit, în prezent, 200.000", a spus Bulucea, citat de Agerpres.
Domnia sa a adăugat că, la nivel mondial, 1 din 5 telefoane vândute este smartphone, în timp ce 2010 a fost primul an în care s-au vândut mai multe astfel de tipuri de terminale mobile decât PC-uri.
• Google a lansat serviciul de navigare GPS cu Hărţi Google pentru mobile
Google a lansat, ieri, primul serviciul de navigare cu Hărţi Google în versiune Beta pentru terminalele mobile cu Android 1.6 sau mai recente.
"Produsul lansat astăzi (luni - n.r) este unul de geo-locaţie, în care hărţile se adaptează foarte uşor direct de pe internet. Este un serviciu bazat pe cloud, adică ori de câte ori doresc să ajung într-o locaţie primesc ultima versiune a hărţii zonei şi primesc informaţii în timp real. Navigarea cu Hărţi Google se realizează folosind poziţia celui care utilizează în acel moment un smartphone", a declarat Dan Bulucea.
Google Navigation este o aplicaţie gratuită integrată de Hărţi Google care funcţionează ca sistem de navigare prin GPS, oferind indicaţii de orientare cu ghidare vocală.
Navigarea se face prin conexiune de internet a telefonului mobil, pentru a oferi cele mai recente hărţi sau informaţii despre companii, restaurante, cafenele etc. de pe ruta dorită. Pe de altă parte, utilizarea poate avea loc şi în modul offline în cazul în care conexiunea la internet dispare, dar numai pentru terminalele care au încorporat sistem GPS.
Utilizatorii serviciului Google nu trebuie să achiziţioneze sau să actualizeze hărţile, deoarece aceştia au întotdeauna acces la cea mai recentă versiune a Hărţilor Google. Totodată, există posibilitatea de a vizualiza în diferite modalităţi ruta pe care se deplasează utilizatorul, atât la nivel stradal, cât şi din aer.
Navigarea cu Hărţi Google este o aplicaţie gândită să funcţioneze ca un echipament GPS conectat la internet şi care integrează următoarele funcţionalităţi: Street View, vizualizare prin satelit, căutare similară a locaţiilor cu cea de pe Hărţi Google şi căutare de-a lungul rutei a oricăror companii, benzinării sau restaurante.
Pentru a beneficia de programul Navigare cu Hărţi Google este nevoie ca acesta să se descarce din Android Market.
Compania Google a fost înfiinţată în anul 1998 de către doi absolvenţi ai Stanford University, Larry Page şi Sergey Brin.
Google are sediul central în Silicon Valley, precum şi birouri în America de Nord şi de Sud, Europa şi Asia.
• Google România: Publicitatea online din România valorează aproximativ 20 de milioane de euro
Valoarea pieţei publicităţii online în România se ridică la aproximativ 20 milioane de euro, iar potenţialul de creştere pentru acest an se situează în jurul valorii de 35%, a afirmat, ieri, Dan Bulucea, directorul Google România.
"Piaţa publicităţii online din România valorează la ora actuală în jur de 20 de milioane de euro. Chiar acum câteva luni declaram că văd potenţialul de creştere al pieţei online undeva la 35 de procente şi îmi menţin acest optimism. De fapt, este singurul mediu care creşte cu adevărat, foarte agresiv, spre deosebire de alte medii", a menţionat Bulucea.
Potrivit celui mai nou studiu întocmit de către Media FactBook, încasările din publicitatea online le vor devansa pe cele din print, pentru prima dată în presa românească, după ce în 2010 au fost la egalitate.
Studiul arată că valoarea încasărilor din publicitate pe zona de print a scăzut de la 82 de milioane de euro, în 2008, la 24 de milioane de euro în 2011, după ce, în 2010, nivelul a fost de 26 de milioane de euro.
În schimb, piaţa online creşte în mod continuu, de la două milioane de euro în 2003, la circa 34 milioane de euro, în 2011.
Cele mai mari bugete pe online vin din industria telecom, urmată de industria financiară şi de industria auto.
Pentru prima dată, în 2011 piaţa de publicitate TV va trece sub valoarea de 200 de milioane de euro, după ce în 2008 atingea pragul de 337 de milioane de euro.
În prezent, încasările din publicitate în toată mass-media abia depă-şesc la un loc cifra de 300 de milioane de euro.