Google a anunţat că a implementat tehnologia Lens în cadrul secţiunii alocate imaginilor din cadrul propriului motor de căutare, disponibilă până acum în cadrul aplicaţiei Google Photos.
Lens foloseşte inteligenţa artificială pentru a recunoaşte oameni, obiecte şi orice alte elemente vizibile în imagini, iar Google vrea acum să o folosească în scopuri comerciale.
Miliardele de imagini salvate de utilizatorii din toată lumea ai serviciului Google Photos au fost folosite de gigantul american pentru a-şi perfecţiona AI-ul, în scopul distingerii corecte între subiecţii şi obiectele din fotografii.
Acum, cei de la Google consideră că tehnologia este suficient de evoluată pentru a fi implementată într-un prim business: vânzarea de produse prin intermediul imaginilor indexate de Google.
Lens va recunoaşte produsele din fotografiile pe care Google le indexează, iar când utilizatorii care caută imagini vor găsi o poză procesată de această tehnologie, vor observa un mic punct în dreptul anumitor elemente din imagini.
Apăsând pe acel punct, utilizatorii vor deschide o listă de site-uri care vând produsul respectiv.
Achiziţia de produse pornind de la căutarea imaginilor a devenit, în ultimii ani, o alternativă la cumpărăturile online tradiţionale. Tinerii, în special, preferă să cumpere, în acest fel, haine sau bijuterii pe care le văd în poze.
Prin implementarea tehnologiei Lens în secţiunea dedicată căutării imaginilor, Google merge pe drumul deschis deja de Pinterest şi Instagram. Produsul deţinut de Facebook vinde, deja, reclame prin intermediul imaginilor postate, trimiţând utilizatorul direct pe site-ul comerciantului pentru achiziţie.
Pentru început, noua funcţie este disponibilă doar vorbitorilor de limbă engleză din Statele Unite, urmând să fie implementată treptat pentru alte limbi şi în alte ţări, conform news.ro.