Grupul Kingfisher anunţă rezultatele financiare obţinute în primul semestru al anului fiscal (perioada februarie - iulie 2022), raportând o creştere vânzărilor de aproape 17% în comparaţie cu nivelurile pre-pandemie, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit sursei citate, în România, vânzările Brico Depôt în primul semestru au crescut cu 8,9% în termeni comparabili faţă de aceeaşi perioadă din 2021 şi cu peste 43% pe o bază comparabilă de 3 ani, consolidând astfel evoluţia pozitivă a companiei din ultimii ani. De asemenea, la nivel local, vânzările înregistrate în prima parte a anului sunt superioare creşterii de piaţă estimate de companie pentru anul 2022, ajungând la 145 de milioane £.
Rezultate generale, la nivel de Grup:
• Grupul Kingfisher a înregistrat o creştere semnificativă a vânzărilor în comparaţie cu nivelurile pre-pandemie, susţinută de creşterea cotei de piaţă.
• Performanţă solidă în ceea ce priveşte vânzările, atât pe segmentul DIY - Do It Yourself, cât şi pe cel de DIFM − Do It For Me /comerţ.
• Avans semnificativ în raport cu priorităţile strategice setate şi investiţiile pentru creştere, în următoarele domenii − digital, comercial, dezvoltarea brand-ului Screwfix şi extinderea pe piaţa în Polonia.
• Vânzări în scădere cu aproximativ 4% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, respectiv în creştere cu 16.6% pe o bază comparabilă de 3 ani.
Performanţă anuală notabilă pentru Polonia, Iberia şi România şi creştere puternică în Franţa;
• Vânzările online au crescut cu 156% în ultimii 3 ani; Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut acestea au scăzut cu 19%.
• Profitul din retail a scăzut cu 27.1% (la o monedă constantă a cursului), ajungând la 555 milioane £, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, când s-au înregistrat rezultate foarte bune în Marea Britanie şi Irlanda, subliniază sursa citată.
Adela Smeu, CEO, Brico Depôt România, a menţionat:
"Continuăm să înregistrăm rezultate solide la nivel local şi încheiem primul semestru cu o creştere de 8.9%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Un factor important de creştere a fost diversificarea gamelor noastre de produse, atât online, cât şi în magazinele fizice. Portofoliul existent cuprinde produse cu un nivel înalt de calitate, la standardele Kingfisher, dar şi diverse soluţii sustenabile, prin intermediul cărora consumatorii pot realiza economii semnificative de apă şi energie electrică. De asemenea, oferim clienţilor posibilitatea de a achiziţiona produse în rate, fără dobândă, la preţuri accesibile.
În continuare, o mare parte din eforturile noastre se vor concentra pe proiectele pentru dezvoltarea unor servicii conexe, dedicate, fie că vorbim despre consultanţă, livrare la domiciliu, montaj sau finanţare în rate fără dobandă, astfel încât, ȋntr-o perioadă provocatoare din multe puncte de vedere, clienţii noştri să beneficieze de o experienţă de cumpărare completă, îmbunătăţită. Ne dorim să găsească în Brico un partener de ȋncredere şi soluţii sustenabile potrivite, din grijă pentru mediu şi pentru puterea de cumpărare.
Toate acestea nu ar fi posibile, însă, fără sprijinul echipelor Brico Depôt, fără implicarea de care dau dovadă în fiecare zi şi le mulţumesc tuturor, pe această cale, pentru contribuţia la rezultatele pe care le-am obţinut".
Thierry Garnier, Chief Executive Officer în cadrul Kingfisher, a declarat:
"Kingfisher încheie prima jumătate a anului cu o performanţă solidă la nivelul vânzărilor. Deşi perioada de referinţă este una cu rezultate foarte bune, iar contextul actual rămâne marcat de provocări, vânzările noastre în termeni comparabili au crescut cu 16,6% faţă de nivelurile pre-pandemie, cu o îmbunătăţire constantă de la trimestru la trimestru. Acest lucru a fost determinat de creşterea cotei de piaţă în ţările cheie, reflectând execuţia cu succes a strategiei noastre. În prezent, am revenit la nivelurile de dinainte de pandemie în ceea ce priveşte disponibilitatea produselor în magazine şi menţinerea unor preţuri competitive pentru toate categoriile noastre de produse.
Pentru perioada următoare, deşi tranzacţiile comerciale au fost până acum în conformitate cu aşteptările noastre, ne uităm cu atenţie la perspectivele economice mai incerte pentru cea de-a doua jumătate a anului. Prin urmare, ne concentrăm pe a oferi valoare adăugată clienţilor noştri într-un moment în care aceştia au cea mai mare nevoie. Ne vom axa pe creşterea vânzărilor şi a cotei de piaţă, gestionarea eficientă a marjei noastre brute şi alinierea costurilor şi stocurilor noastre la contextual actual al pieţei.
Business-ul nostru se află într-o poziţie puternică şi continuăm să investim pentru a stimula creşterea. B&Q a lansat cu succes primul marketplace de îmbunătăţire a locuinţei, iar acum ne pregătim pentru lansări pe pieţele din Franţa, Polonia şi Iberia. De asemenea, continuăm să investim pe segmentul de trade, prin extinderea Screwfix în Marea Britanie şi Irlanda, precum şi prin dezvoltarea continuă a ofertei noastre pentru consumatorii profesionali, bazându-ne pe succesul TradePoint. În viitorul apropiat urmează să deschidem şi primele magazine Screwfix în Franţa. Totodată, dezvoltăm noi produse şi servicii inovatoare pentru locuinţe mai sustenabile şi mai eficiente din punct de vedere energetic, care să aducă beneficii clienţilor noştri şi mediului înconjurător.
Aceste investiţii, precum şi rezilienţa confirmată de sectorul de îmbunătăţire a locuinţelor, în ansamblu, şi consecvenţa de care am dat dovadă, susţin creşterea noastră continuă pe pieţele pe care activăm", se mai arată în comunicat.