Cifra de afaceri a Grupului TeraPlast, cel mai mare producător de materiale de construcţii cu capital românesc, a crescut cu 91% în 2018, la 804,9 milioane de lei, pe fondul avansului luat de Divizia Steel, susţinută de extinderea pe piaţa din Serbia şi consolidarea Depaco. În aceeaşi perioadă, EBITDA consolidată a Grupului a crescut cu 55%, la peste 65 milioane de de lei, conform unui comunicat de presă remis Redacţiei noastre.
Rezultatele vin ca urmare a integrării, pe parcursul anului 2018, a unor noi business-uri, a dezvoltării gamei de produse şi a investiţiilor constante în liniile de producţie, proiecte care fac parte din strategia Grupului TeraPlast pe termen lung.
Ioana Birta, director financiar al Grupului TeraPlast, a declarat: "Anul 2018 continuă proiectele de dezvoltare şi confirmă succesul strategiei Grupului TeraPlast din ultimii ani. Am reuşit, prin investiţii susţinute, să ne consolidăm poziţia pe piaţa din regiune, dezvoltându-ne toate ariile de activitate. Atât Divizia Steel, cât şi Mase Plastice, au înregistrat creşteri de două cifre. În 2018 am finalizat investiţia în secţia de reciclare PVC rigid, ceea ce plasează compania pe primul loc în România şi în top 10 reciclatori europeni, după capacitatea de producţie. Prin proiectele de investiţii prin schemele de ajutor de stat, în valoare de 15 milioane de euro, am pus bazele dezvoltării pe termen mediu a Grupului", conform aceluia;I comunicat.
Profitul net, consolidat, al TeraPlast, a fost raportat pe 2018 la 23,1 milioane de lei, în creştere cu 24,42% faţă de anul 2017, când a fost înregistrat un profit net de 18,56 milioane de lei.
În acelaşi timp, cifra de afaceri pe anul 2018, a crescut cu 91%, la 804,970 de lei, faţă de anul 2017, când cifra de afaceri a fost raportată la 422,270 de lei.
În ceea ce priveşte divizia Steel, formată din, TeraSteel România, TeraSteel Serbia şi Depaco, a avut contribuţia principală la evoluţia pozitivă a rezultatelor financiare ale Grupului. Astfel, vânzările Diviziei Steel au crescut în 2018 cu 181% faţă de 2017, la peste 483 milioane de lei, în timp ce EBITDA a avut un avans de 120% în aceeaşi perioadă, ajungand la 41,3 milioane de lei.
Divizia de Mase Plastice, care cuprinde liniile de business Instalaţii, Profile de tâmplărie, Granule, Producţia de uşi şi ferestre şi secţia de reciclare PVC rigid, a înregistrat în 2018 vânzări de 321,5 milioane de lei şi o valoare a indicatorului EBITDA de 24 milioane de lei.