Printr-o Hotărâre aprobată în şedinţa de astăzi, Guvernul a stabilit componenţa, atribuţiile, modul de organizare şi funcţionare ale Autorităţii Naţionale de Management al Calităţii în Sănătate (ANMCS), potrivit unui comunicat transmis azi redacţiei.
Actul normativ vine în continuarea OUG numărul 11/2015, prin care s-a înfiinţat ANMCS, prin reorganizarea Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor. Noua instituţie va evalua în vederea acreditării nu numai spitalele, ci toate unităţile sanitare care sunt definite ca fiind entităţi, cu sau fără personalitate juridică, al căror obiect de activitate îl constituie acordarea asistenţei medicale, la orice nivel al acesteia.
Prin procesul de acreditare a unităţilor sanitare se urmăreşte validarea conformităţii caracteristicilor serviciilor de sănătate prestate de către unităţile sanitare cu standardele de acreditare adoptate de către Autoritatea Naţională de Management al Calităţii în Sănătate. În acest sens, actul normativ adoptat de către Executiv stabileşte scopul, obiectivele şi atribuţiile principale ale ANMCS. De asemenea, Hotărârea defineşte termenii şi sintagmele utilizate în cadrul procesului de acreditare şi detaliază noţiunile de evaluare, reevaluare, acreditare, reacreditare şi monitorizare, ciclu de acreditare, perioadă de acreditare etc.
În vederea desfăşurării în bune condiţii a procesului de acreditare a unităţilor sanitare, ANMCS foloseşte, în condiţiile legii, evaluatori de serviciu de sănătate recunoscuţi, din rândul personalului specializat în domeniul managementului calităţii serviciilor de sănătate. Totodată, ANMCS elaborează procedurile, standardele şi metodologia de acreditare a unităţilor sanitare, cu consultarea, în acest sens, a Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, a Colegiului Medicilor din România şi a altor asociaţii profesionale, ştiinţifice, civice şi patronale ce activează în domeniul medical.