Guvernul estimează că va obţine pe "CFR Marfă", în urma vânzării unui pachet de 51% din acţiunile companiei de stat, suma de 268.752.103 lei (puţin peste 60 de milioane de euro), care va fi vărsată la trezoreria statului, după cum reiese din proiectul de buget al Ministerului Transporturilor (MT) privind activitatea de privatizare pe anul 2013.
Aşteptările nu par a fi foarte ridicate, dacă luăm în calcul preţul pe care autorităţile sperau să-l obţină în anii trecuţi pentru privatizarea operatorului feroviar de marfă - cel puţin 1 miliard de euro.
Proiectul de buget a fost postat, la finalul săptămânii trecute, pe site-ul MT, urmând să fie supus dezbaterii până în data de 11 februarie.
"Prin adoptarea actului normativ propus se creează condiţiile necesare pentru ca un număr de acţiuni emise de societăţi comerciale să poată trece din proprietatea statului în proprietate privată", arată documentul.
Acesta estimează că veniturile bugetare ale MT vor înregistra, în anul 2013, un nivel de aproximativ 341 milioane de lei, subliniind: "Având în vedere efectele crizei economico-financiare asupra activităţii companiilor/societăţilor naţionale care funcţionează sub autoritatea MT, se estimează că veniturile din dividendele aferente exerciţiului financiar 2012, care vor fi încasate în 2013, vor înregistra o creştere cu aproximativ 25% faţă de estimarea pentru anul 2012, de 40.000.000 lei, propunându-se la acest capitol bugetar un nivel de 50.000.000 lei".
Guvernul estimează că veniturile din privatizările făcute în acest an vor înregistra un nivel de circa 291 milioane de lei, ce rezultă, în principal, din vânzarea unui pachet majoritar de acţiuni ce reprezintă 51% din capitalul social al "CFR Marfă".
Potrivit proiectului de buget, printre altele, este necesară alocarea unor sume corespunzătoare la capitolul "Cheltuieli legate de plata onorariilor pentru consultanţi, agenţi de privatizare sau firme de avocatură şi cele pentru pregătirea şi realizarea privatizării societăţilor comerciale", în valoare de 10,1 milioane de lei, precum şi la capitolul "Cheltuieli pentru rapoarte de evaluare în procesul de privatizare şi postprivatizare pentru expertize, cauţiuni, evaluări în litigii, onorarii executori judecătoreşti, documentaţii pentru obţinerea avizului de msediu precum şi alte asemenea cheltuieli", în valoare de 11 milioane de lei.
Autorităţile au postat pe site-ul Ministerului Transporturilor (MT) Strategia de privatizare a companiei de stat, proiectul putând fi dezbătut până la data limită de 10 februarie 2013.
Acesta arată că preţul de pornire a licitaţiei este stabilit de Ministerul Transporturilor, pe baza raportului de evaluare a "CFR Marfă". Garanţia de participare la procedura de licitaţie va fi echivalentul în lei a sumei de 10 milioane de euro, reprezentând 17% din valoarea nominală a acţiunilor deţinute de stat. Valoarea taxei de participare la licitaţie este echivalentul în lei a sumei de 20.000 de euro.
La recomandarea consultantului desemnat pentru pregătirea şi derularea privatizării companiei - Consorţiul format din "Deloitte Consultanţă" SRL, "Muşat & Asociaţii Sparl" şi "Systra" SA -, procesul de vânzare va fi realizat prin negociere pe bază de oferte preliminare şi neangajante, urmată de licitaţie cu oferta în plic. Singurul criteriu de adjudecare va fi preţul oferit.
1. cam greu pana gasesti anuntul,
(mesaj trimis de Virgil Bestea în data de 04.02.2013, 10:10)
ca dupa aceea e mult mai simplu :-) Am dat la mt apoi la minister si in continuare privatizare dar ceva nu se potriveste "Participanţii la licitaţie sunt obligaţi să depună o garanţie de participare în valoare de 30.000 (treizeci mii) EUR sau echivalentul acestei sume în lei, calculat la cursul de schimb B.N.R. din ziua emiterii scrisorii de garanţie bancară, conform precizărilor din Caietul de sarcini. Forma scrisorii de garanţie bancară pentru participarea la licitaţie este prevăzută în Caietul de sarcini.
Ofertele vor putea fi depuse până la data limită de 12.03.2012, ora 10,00". Sa intelegem ca deja licitatia s-a terminat :-)