Grupul suedez Hennes & Mauritz AB (H&M), al doilea retailer mondial de îmbrăcăminte, a anunţat vineri că marca sa premium CAS a încheiat un parteneriat cu platforma chineză YCloset pentru a testa servicii de închiriere de haine în China, transmite Reuters, conform Agerpres.ro.
Prin această perioadă de teste, care se va întinde pe o perioadă de trei luni, H&M se alătur altor nume din industria modei precum Banana Republic sau Bloomingdale care au decis să închirieze articolele lor de îmbrăcăminte în schimbul unei chirii lunare, pe măsură ce consumatorii devin din ce în ce mai preocupaţi de impactul industriei modei asupra mediului înconjurător.
În ultimii ani, H&M a lansat mai multe mărci independente precum COS şi Arket, însă în continuare cea mai mare parte a veniturilor grupurilor este realizată de lanţul de magazine H&M.
Într-un comunicat de presă, grupul suedez a precizat că acest parteneriat de probă între marca high-end COS şi platforma chineză YCloset îi va permite să evalueze cererea consumatorilor, modelul de business, posibilitatea extinderii şi aspectele ce ţin de sustenabilitate.
Marie Honda, directorul de operaţiuni la COS, a declarat: "Închirierea pe bază de abonament a fost în atenţia noastră de ceva vreme şi credem că acesta este un model relevant pe care trebuie să îl explorăm. Este important pentru noi să încercăm noi abordări, să testăm şi să colaborăm, pentru a ajunge la cel mai bun rezultat pentru clienţii noştri precum şi pentru viitorul afacerilor noastre".
În ultimii ani, profitul H&M a scăzut, iar stocurile de haine nevândute au crescut în condiţiile în care grupul nu a reacţionat suficient de rapid la modificarea cererii şi explozia comerţului electronic, potrivit Agerpres.ro.