Comisia Europeană a amendat, ieri, producătorii niponi de componente auto "Hitachi" Ltd. şi "Mitsubishi Electric" Corp. cu un total de 137,8 milioane de euro (aproape 150 de milioane de dolari) pentru că s-au înţeles să fixeze preţurile pentru alternatoarele şi demaroarele vândute constructorilor de maşini.
Cea mai mare amendă a primit-o "Mitsubishi Electric", 110,9 milioane de euro, în timp ce "Hitachi" a fost penalizată cu 26,9 milioane de euro.
Margrethe Vestager, comisarul european pentru concurenţă, a declarat: "Cartelul, activ în perioada 2004 - 2010, a afectat costurile componentelor auto vândute pentru maşinile din Europa, în ultimă instanţă având de suferit consumatorii europeni care le cumpărau. În situaţia în care clienţii europeni sunt afectaţi de un cartel, Comisia îl va investiga, chiar dacă întâlnirile dintre părţile cartelului au loc în afara Europei".
În acest caz a fost parte şi firma niponă "Denso" Corp., însă aceasta nu a fost amendată întrucât a dezvăluit existenţa cartelului.
Comisia Europeană a precizat că cele trei companii şi-au coordonat preţurile şi şi-au alocat clienţi sau proiecte legate de unele componente cheie ale motoarelor auto, limitând concurenţa. Societăţile implicate au recunoscut că au recurs la înţelegeri ilegale ca să stabilească preţurile produselor lor şi să-şi aloce clienţii, respectiv proiectele.
Autorităţile de reglementare din întreaga lume sunt cu ochii pe cartelurile din sectorul componentelor auto. În SUA, companii, printre care "Bridgestone" Corp. din Japonia, au fost amendate cu peste două miliarde de dolari. Uniunea Europeană a amendat producători de rulmenţi pentru maşini şi camioane cu 953 de milioane de euro, în 2014. În acelaşi an, autorităţile de la Bruxelles au efectuat raiduri la fabricanţi de sisteme de evacuare, iar în 2015, Comisia Europeană a transmis unele obiecţii antitrust către unii producători de baterii auto.
1. Europa
(mesaj trimis de anonim în data de 28.01.2016, 19:36)
Produ in Eu sa nu importi.