Cifra de afaceri netă a Grupului Hornbach a urcat cu 5,3% în exerciţiul financiar 2018/2019 (1 martie 2018 - 28 februarie 2019), la 4,362 miliarde de euro, potrivit rezultatelor grupului remise astăzi redacţiei noastre.
"Cel mai mare subgrup operativ al concernului Hornbach Baumarkt AG, care, la data încheierii exerciţiului financiar, 28 februarie 2019, administrează la nivel european 158 (anul precedent: 156) de magazine de materiale de construcţii şi grădinărit, precum şi magazine online în nouă ţări, şi-a majorat cifra de afaceri, de asemenea, cu 5,3%, ajungând la 4.096 milioane de euro. La fel ca în anul precedent, cele mai puternice impulsuri de creştere au venit din afacerile internaţionale. Subgrupul Hornbach Baustoff Union GmbH al concernului a înregistrat un plus la cifra de afaceri de 6,7%, ajungând la 265 milioane de euro", se arată într-un comunicat al grupului.
Motorul de creştere din concern a fost constituit - la fel ca în ultimii doi ani - din activităţile de comerţ DIY (do-it-rourself, n.r.) din cele opt ţări din afara Germaniei (regiunea restul Europei). De altfel, pe segmentul DIY 2018/2019 grupul a înregistrat o creştere a cifrei de afaceri pentru al patrulea an consecutiv.
"Creşterea cifrei de afaceri din anul financiar trecut 2018/2019 a fost foarte îmbucurătoare. După îngheţul din primăvară şi căldura puternică a verii, solicitările din magazinele noastre şi cele online au început să vină cu adevărat în a doua jumătate a anului. Datorită legăturii inteligente dintre comerţul clasic şi afacerea online, creăm valoare adăugată reală pentru clienţii noştri. Acest lucru se reflectă din nou în numărul ridicat de solicitări. Din acest motiv dorim să îmbunătăţim, în mod clar, profitabilitatea noastră pe viitor", a declarat Albrecht Hornbach, preşedintele Consiliului de Administraţie al Hornbach Management AG.
În cadrul situaţiilor financiare consolidate actuale, Consiliul de Administraţie estimează că rezultatul operaţional, ajustat la efecte de rezultat neoperative (EBIT ajustat) al grupului Hornbach se va ridica la aproximativ 135 de milioane de euro, faţă de 165,6 milioane de euro în anul precedent. Potrivit comunicatului citat, motivul declinului profitului este creşterea disproporţionată a cheltuielilor cu personalul şi a celorlalte costuri materiale în comparaţie cu creşterea cifrei de afaceri.