Dezvoltarea Grupului HORNBACH (Concernul HORNBACH Holding AG & Co. KGaA) a înregistrat o evoluţie mixtă în al treilea trimestru din 2018/19 (1 septembrie - 30 noiembrie 2018). Pe de o parte, cifra de afaceri netă a concernului a crescut cu 7,7%, ajungând la 1.084,9 milioane de euro în trimestrul III (aceasta a fost cea mai puternică creştere trimestrială din ultimii patru ani şi jumătate). Pe de altă parte, nu a fost posibilă transpunerea ritmului accelerat al creşterii cifrei de afaceri într-o creştere a profitului. Rezultatul operaţional (EBIT) ajustat cu efectele rezultatelor non-operative s-a redus de la 28,8 mil. euro la 19,7 mil. euro în comparaţie cu trimestrul similar al anului precedent. Motivul: creşterea costurilor în trimestru - în special în domeniul digitalizării - nu a putut fi compensată prin creşterea profitului brut. În primele 9 luni ale anului 2018/19, cifra de afaceri a concernului a crescut cu 4,8%, ajungând la 3.475,5 milioane de euro, în timp ce rezultatul operaţional EBIT ajustat, de 180,6 milioane de euro, a fost cu 11,1% mai mic decât cel din anul precedent, se arată într-un cominicat remis Redacţiei noastre.
Pe parcursul exerciţiului financiar 2018/19, cifra de afaceri a crescut semnificativ de la un trimestru la altul. Cifra de afaceri a celui mai mare subgrup operativ HORNBACH Baumarkt AG, care în prezent operează în Europa 158 de magazine de materiale de construcţii şi de grădină (comerţ cu amănuntul DIY), a crescut cu 7,5%, ajungând la 1.006,4 milioane de euro în al treilea trimestru al anului 2018/19, şi cu 4,8 % în primele 9 luni, ajungând la 3.256,1 milioane de euro. Dinamismul pe parcursul anului se remarcă în dezvoltarea cifrei de afaceri ajustată în funcţie de suprafaţa comercială şi de cursul valutar. După un plus de 2,3% în primul trimestru şi o creştere de 3,4% în trimestrul II, al treilea trimestru din 2018/19 a înregistrat o creştere de 6,2%.
Albrecht Hornbach s-a arătat nemulţumit de evoluţia profitului în trimestrul al III-lea. Rezultatul operaţional (EBIT) al concernului ajustat cu efectele rezultatelor non-operative ale Grupului HORNBACH a scăzut cu 31,5%, ajungând la 19,7 milioane de euro în trimestrul III, şi cu 11,1%, ajungând la 180,6 milioane de euro în primele 9 luni ale exerciţiului financiar 2018/19.
"Din păcate, nu am reuşit să transpunem accelerarea creşterii cifrei de afaceri în creşterea profitului. Creşterea costurilor, care este de asemenea legată de creşterea digitalizării, a fost prea mare în comparaţie cu creşterea profitului brut", afirmă Albrecht Hornbach. "Dar acestea sunt aspecte din domeniul nostru decizional pe care le putem schimba." Acest lucru este valabil şi pentru evoluţia ulterioară a adaosului comercial, care a scăzut în al treilea trimestru al anului 2018/19 din cauza preţurilor de achiziţie, a deprecierilor şi a costurilor de logistică mai ridicate. Potrivit Grupului HORNBACH, obiectivul îl reprezintă consolidarea sustenabilă a rentabilităţii Grupului în urma declinului recent.