CNS "Cartel ALFA" cere primului ministru abrogarea OUG 26/2009, privind înfiinţarea Centrului de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile (CIAS), publicată în MO, partea I, nr. 601, din 31.08.2009.
Într-o Scrisoare deschisă, adresată, azi, premierului Emil Boc, liderul Confederaţiei, Bogdan Hossu, susţine că acest document a fost adoptat cu încălcarea dialogului social şi a legislaţiei ţării privind transparenţa decizională în administraţia publică (Legea nr. 52/2003, art. 6, alin. 1, 2, 4, 5, 8 şi art. 13)
"În plin dezacord faţă de politica asumată de Guvern, Ordonanţa dispune înfiinţarea unei noi agenţii, cu un număr de până la 30 de angajaţi, în locul Serviciului de Investigaţii Transport Aerian care are doar 5 angajaţi", susţine Hossu, în comunicatul citat.
În cursul zilei de joi, CNS "Cartel ALFA" a transmis primului ministru Emil Boc o altă scrisoare în care se menţionează că "Executivul a mimat, încă o dată, dialogul social în adoptarea a trei texte de lege decisive pentru remunerarea echitabilă şi echilibrarea veniturilor salariale din sistemul bugetar, pentru viitorul educaţiei naţionale, cât şi pentru independenţa şi puterea de control a unor instituţii de reglementare a relaţiilor de muncă".
1. In sfarsit, s-a creat ceva bun!
(mesaj trimis de Ciprian Drumea în data de 05.09.2009, 12:22)
Deoarece am citit multe comentarii rautacioase,fara a se stii adevarul in speta aceasta,am decis sa imi scriu si eu opinia,ca unul direct implicat in sistem! In orice tara din lume,investigatiile evenimentelor de aviatie civile sunt independente de orice alte serivicii din domeniu. Anul acesta a avut loc un audit al ICAO (organizatia suprema din aviatia civila internationala),iar Romaniei i s-a dat sansa ca pana la finele anului sa isi puna la punct sistemul de investigatii si sa schimbe evaluarea negativa cu una pozitiva. In cadrul MT,serviciul care se ocupa de investigatii este compus din 5 investigatori (3 piloti,1 inginer de aviatie si 1 jurist),la care se adauga o secretara. Acestia sunt asimilati functionarilor publici,lucru total nejustificat,dat fiind ca activitatea lor are nu are legatura cu sistemul administrativ. Salariul mediu al acestor investigatori este intre 1000-1300 lei,in conditiile in care in aviatia civila,pentru siguranta aviatiei civile se colecteaza un tarif se siguranta (obligatoriu oriunde in lume) pentru fiecare pasager,iar din acest tarif o parte ar trebui sa revina si activitatii de investigatie tehnica. De circa 5 ani se incearca crearea acestui organism de investigatie tehnica,fiecare ministru al transporturilor intelegand importanta si urgenta crearii acestuia,dar neluand nicio masura in acest scop. In aviatia civila,personalul calificat este remunerat cu un salariu minim de 3000 lei,ajungandu-se,in cazul controlorilor de trafic,chiar si la 3000 euro,bani justificati prin prisma activitatii si a banilor adusi Romaniei din colectarea taxelor de zbor. Ei bine,acesti investigatori (remunerati asa cum sunt acum) trebuie sa se deplaseze la orice ora din zi si din noapte,in orice conditii,de cele mai multe ori cu mijloace si resurse proprii la locul evenimentului,sa analizeze cat mai corect cauzele producerii unui eveniment si sa emita rapid cele mai bune recomandari privind siguranta zborului. In plus,activitatea de investigatie tehnica nu presupune numai participarea la locul producerii evenimentului,ci si intretinerea unei baze de date, analiza diverselor evenimente similare, emiterea recomandarilor de siguranta, raportarea lor catre organismele internationale,toate in scopul prevenirii evenimentelor de aviatie civila si catastrofelor aviatice. In situatia in care o componenta a unei aeronave nu este posibil a fi analizata si studiata in tara,este nevoie de colaborarea cu organisme similare externe,dotate cu laboratoare si centre de analiza. Or,investigatorii romani nu aveau pana de curand nici macar un kit de investigatie cu dotari minime si participau la investigatii asa cum reuseau sa se descurce singuri,fara a beneficia de sporurile cuvenite sau de plata orelor suplimentare,desi sumele de bani erau colectate. Iar aviatia civila este intr-o continua dezvoltare!