După 34 de luni de lucrări ce au antrenat lunar o echipă de 250-400 de persoane, Radisson Blu Aurum îşi deschide porţile la Braşov pe 16 octombrie, conform unui comunicat remis redacţiei. Investiţia în proiectul hotelier se ridică la 16,3 milioane de euro, cu aproape 3 milioane de euro peste suma estimată iniţial. Hotelul din centrul Braşovului reabilitează astfel o clădire într-o fază avansată de degradare şi devine un punct de reper pentru serviciile turistice premium.
Potrivit sursei citate, 110 camere elegante, sală de evenimente cu o capacitate de 150 de persoane, un restaurant cu terasă, un skybar, piscină, SPA, staţii de încărcare pentru vehicule electrice, parcare monitorizată - sunt câteva dintre facilităţile pe care le oferă Radisson Blu Aurum Braşov, ce îşi va deschide oficial porţile în luna octombrie.
Hotelul de 5 stele din centrul Braşovului îmbină vechiul şi noul într-o simbioză elegantă, păstrând câteva dintre trăsăturile clădirii originale, construite în 1930, dar şi un fragment al cetăţii Braşovului - descoperit în timpul lucrărilor de execuţie. Hotelul aduce alături de acestea un design premium, cu finisaje excepţionale şi o calitate superioară a serviciilor. Preţurile de cazare pornesc de la 125de euro/noapte.
"Hotelul nostru se adresează unui client familiarizat cu standardele turismului de calitate, cu aşteptări pe măsură. Braşovul este cel mai vizitat oraş din România, prin urmare deschiderea unui hotel de lanţ oferă oportunitatea creşterii nivelului serviciilor premium din zona Braşov. Ne aşteptăm ca Radisson Blu Aurum să fie o destinaţie de avut în vedere nu doar pentru turismul de timp liber, ci şi pentru cel de afaceri, având în vedere economia dinamică a zonei", a precizat Anca Cristea, General Manager Radisson Blu Aurum.
Investiţia în cel mai nou hotel din Braşov se ridică la 16,3 milioane de euro, deşi iniţial a fost estimată la 13,6 milioane de euro. Diferenţa provine din creşterea costurilor atât pe segmentul materialelor de construcţie, cât şi al forţei de muncă, pe fondul contextului pandemic şi al volatilităţii pieţei. Investiţia a fost finanţată prin Exim Bank de RaRa Group, proprietari şi dezvoltatori ai hotelului.
"De la amplasarea în centrul istoric, ce aduce rigori specifice de arhitectură, la proiectul complex de consolidare a clădirii existente, clădire aflată într-un stadiu avansat de degradare şi încadrată în clasa de risc seismic 0, de la conservarea unor vestigii istorice de relevanţă în istoria Braşovului, până la faptul că lucrările de execuţie au fost afectate de pandemie la doar două luni de la debutul acestora, ei bine, toate acestea demonstrează că suntem la finalul unui parcurs marcat de provocări. Astfel, rezultatul nu avea cum să fie decât o lucrare deosebit de complexă şi de pretenţioasă din punctul de vedere al designului, atât cel interior, cât şi cel exterior. De exemplu, în fiecare dintre camerele hotelului, a fost necesară armonizarea a peste 50 de materiale şi produse diferite, pe care oaspeţii le pot observa. Multe exemple ca acesta dau o identitate aparte proiectului, uşor de perceput şi de experimentat încă de la prima vizită", a precizat George Mihalache, arhitect la Arhi Grup.
În faza de dezvoltare şi proiectare a investiţiei, care a durat 4 ani, au fost implicaţi peste 120 de specialişti din diverse domenii, subliniază sursa citată.
Apoi, de-a lungul celor aproape 3 ani de lucrări de execuţie au fost implicate lunar între 250 şi 400 de persoane. Au fost contractate peste 100 de firme locale cu expertiză în domeniul lor de activitate. Printre provocările marcante ale proiectului se numără descoperirea zidului cetăţii, percepută iniţial ca o situaţie extremă, care apoi s-a transformat într-o ocazie de a pune în valoare o parte din istoria veche a oraşului.
"Începând cu decopertările clădirii construite în anii 1930, respectiv 1960, au fost evacuate peste 1000 tone de materiale, iar pentru consolidare s-au folosit peste 650 tone fier beton. Dacă ar fi să calculăm toate cantităţile manipulate în proiectul nostru, depăşim 3000 tone de materiale şi peste 850 livrări cu diferite tipuri de vehicule" - a precizat Ramona Neamţu, proprietar Radisson Blu Aurum Braşov.
Radisson Blu Aurum îşi propune să contribuie la dezvoltarea economiei locale nu doar ridicând nivelul serviciilor turistice locale, ci şi devenind un angajator important. Echipa hotelului va avea peste 70 de angajaţi, iar aceasta a fost deja definitivată în proporţie de peste 75%.
Odată cu deschiderea, Radisson Blu Aurum devine o destinaţie preferată pentru iarna 2022-2023, în contextul proximităţii faţă de cel mai popular domeniu schiabil din România. Pentru anul următor se estimează un grad de ocupare mediu de 65%.
"Atragerea francizei Radisson Blu a avut la bază dorinţa de a contribui la diversificarea oportunităţilor atât pentru locuitorii Braşovului, cât şi pentru industria locală de profil, prin servicii turistice premium adresate atât segmentului de vizitatori business, cât şi celui leisure. Suntem încrezători că vom deveni în scurt timp o destinaţie preferată a turiştilor, dar şi un punct de reper pentru segmentul local de business", a completat Ramona Neamţu, se mai arată în comunicat.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 27.09.2022, 15:11)
Deci si aplica si becul suspendat in acelasi loc:-)..."specialist" si designer-ul asta...tema s-a vrut sa fie "REDUNDANTA", ca tot e ieftina energia electrica