Veniturile Huawei Consumer Business Group (BG) au crescut cu 30% în anul 2014 şi au ajuns la 12,2 miliarde de dolari, depăşind pentru prima dată pragul de 10 miliarde de dolari, arată compania într-un comunicat.
Potrivit documentului, livrările de produse au crescut cu 7,8 % şi au ajuns la 138 de milioane de dispozitive livrate, dintre care 75 milioane de smartphone-uri, ceea ce reprezintă o creştere pe acest segment cu 45%, în comparaţie cu anul anterior.
"Strategia noastră de a ne concentra pe produse premium-accesibile a dat roade, iar rezultatele obţinute în 2014 vorbesc de la sine: inovaţia continuă şi dezvoltarea de produse noi, notorietatea brand-ului, creşterea cotei de piaţa - prin care ne-am poziţionat ca cel de-al treilea jucător pe piaţa globală a smartphone-urilor. De asemenea, influenţa globală a brand-ului nostru a continuat să crească, iar Huawei a devenit prima companie chineză care a fost inclusă în Top 100 mărci globale în 2014, potrivit Interbrand", a declarat Richard Yu, CEO al Huawei Consumer BG.
Canalele de distribuţie deschise, inclusiv magazinele online, au înregistrat o creştere semnificativă, care a contribuit la cifra de afaceri realizată de către companie. În plus, acestea însumează în prezent 41 de procente din venitul total realizat de Huawei Consumer.
De asemenea, la finalul anului 2014, la nivel global, divizia Huawei Consumer număra 630 de magazine sub brand propriu, aceşti factori contribuind la îmbunatăţirea experienţei de cumpărare pentru consumatori, atât în mediul online, cât şi în cazul comerţului clasic.
Creşterea popularităţii produselor premium accesibile în rândul consumatorilor a fost determinată şi de către proiectele de comunicare online, ceea ce a permis Huawei să-şi crească notorietatea la nivel global.
Un raport recent al agenţiei de cercetare IPSOS, care a inclus 32 de ţări, arată că notorietatea brand-ului Huawei a crescut de la 52 de procente, în 2013, la 65 de procente în 2014, ceea ce înseamnă că brand-ul Huawei este recunoscut de către aproape două treimi din populaţia acestor ţări. Potrivit IPSOS, scorul de promovare obţinut de Huawei (consumatori care au recomandat smartphone-urile Huawei altor persoane) a ajuns la 43 de procente, ceea ce clasează Huawei printre primele trei mărci din top.
"Privind înainte, Huawei Consumer BG îşi propune să susţină creşterea din 2014 şi să consolideze mai departe poziţia de lider al Huawei pe piaţa smartphone-urilor premium accesibile, având ca target creşterea la 100 milioane a unităţilor livrate în 2015", a concluzionat Richard Yu, CEO al Huawei Consumer BG.
Huawei este unul din principalii furnizori globali de soluţii în domeniul IT&C.