Huawei continuă programele de susţinere a mediului universitar şi oferă prin proiectul Bursele ANIS două burse în valoare de 5.000 de euro fiecare, pentru cursuri ce vizează tehnologii precum Cybersecurity şi Artificial Intelligence. Prin intermediul acestor burse sunt încurajate metodele de predare inovatoare integrate în curricula universitară.
Proiectul Bursele ANIS descrie rezultatul concret al parteneriatului dintre mediul academic şi industria IT&C din România. Această colaborare are ca obiectiv principal creşterea calităţii educaţionale, respectiv o forţă de muncă bine pregătită pentru realitatea actuală din piaţa muncii.
"Le mulţumim partenerilor de la ANIS pentru colaborarea în cadrul acestui proiect. Suntem o companie globală de tehnologie şi este datoria noastră să sprijinim sectorul educaţiei şi să ajutăm tinerii să ţină pasul cu dezvoltarea tehnologiei. Sprijinul acordat profesorilor şi dezvoltării unei noi generaţii pentru a avea succes şi a fi competitivă la nivel naţional şi international reprezintă cheia pentru viitorul oricărei ţări", a spus George Zhang, CEO Huawei Technologies Romania.
Cele două proiecte sponsorizate de Huawei au fost obţinute de Diana-Laura Borza, lector în cadrul Universităţii Babeş Bolyai Cluj-Napoca, câştigătoare a bursei ML/AIpentru cursul Computer Vision and Deep LearningşiPaul Irofti, lector la Universitatea din Bucureşti, câştigător al bursei Cybersecurity pentru cursul Sisteme de operare: proiectare şi securitate (SOPS).
"Programul Bursele ANIS reprezintă un efort important al industriei locale de IT în sprijinirea sistemului educaţional universitar din ţara noastră. Ne bucurăm că Huawei a fost alături de noi la această ediţie. Contribuţia companiilor de tehnologie în societate nu trebuie să se opreasca doar la crearea de locuri de muncă, iar Huawei şi firmele care au sprijinit programul Bursele ANIS în ultimii ani au demonstrat că împreună, mediul privat şi cel educaţional, putem crea o schimbare benefică în viitorul acestei ţări", a declarat Gabriela Mechea, Director Executiv ANIS.
Acest sprijin vine ca o încurajare pentru pasiunea de care dau dovadă cadrele didactice în parcursul lor profesional. Iar această pasiune reiese şi din parcursul anilor de pregătire şi învăţare. Diana-Laura Borza spune că încă din timpul facultăţii mi-am dorit să rămân în mediul universitar pentru că îmi place să predau şi să lucrez în cercetare. Astfel, am ales să îmi fac doctoratul la aceeaşi universitate, într-un domeniu multidisciplinar, mai precis analiza automată a trăsăturilor faciale şi analizarea micro expresiilor. Încă din timpul studiilor masterale am predat la mai multe materii (Programarea Calculatoarelor, Procesarea Imaginilor, Algoritmi Fundamentali). De anul trecut sunt lector la Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca.
Bursa primită o voi folosi pentru a mă perfecţiona (înscrierea la workshop-uri, la şcoli de vară în domeniul viziunii computerizate şi pentru o scurtă vizită în interes de cercetare într-un colectiv de la o universitate occidentală). De asemenea, în viitorul apropiat plănuiesc să achiziţionez anumite echipamente (o placă grafică GPU), atât mie, cât şi studenţilor care se vor înscrie la opţionalul propus, să antrenăm reţele neuronale mai complexe.
Paul Irofti subliniază, de asemenea, importanţa burselor ANIS pentru mediul universitar şi consideră că necesitatea acestora provine din nevoia de a promova aspectul didactic al carierei noastre, un lucru foarte rar luat în considerare şi, din ce cunosc eu, unic! Din acest motiv am fost emoţionat când am aplicat şi foarte încântat când am primit răspunsul pozitiv din partea ANIS. Având în vedere concurenţa şi componenţa comisiei de concurs, îl consider cu atât mai preţios. Obiectiv, bursa mă ajută nu numai financiar, dar şi în carieră, fiindu-mi de folos pentru promovare, aplicarea la alte granturi sau premii, cât şi ca prestigiu în CV.
Acţiunile de sprijin pentru cursurile de tehnologie au rolul de revigora sistemul educaţional, dar şi de a stimula noile generaţii în adoptarea şi dezvoltarea digitalizării.Diana-Laura Borza consideră că,deşi în oraşele mari au început să se facă paşi cătredigitalizare, la nivel naţional suntem încă la început de drum, datorităfaptului că infrastructura software nu este de calitate (sau nu există),tehnologiile sunt învechite sau oamenii nu sunt suficient de pregătiţi.Odată cu pandemia am fost nevoiţi să accelerăm procesul digitalizării, darcu aceeaşi ocazie am văzut şi impactul pe care lipsa acesteia îl are întoate domeniile: medical, administrativ, educaţional etc.Numărul de studenţi din domeniultehnologiei informaţiei este în continuăcreştere, iar informaticienii din România sunt recunoscuţi la nivel globalpentru performanţele lor.
Conform datelor ANIS (Asociaţia patronală a industriei de software şi servicii), România ocupă locul şase în Uniunea Europeană în privinţa numărului de absolvenţi din IT&C şi poziţia a patra la nivel mondial în privinţa numărului de medalii obţinute la competiţiile academice. Peste 27.000 de studenţi se înscriu anual la facultăţi cu profil tehnologic, iar Huawei va continua şi în acest an să susţină demersurile inovatoare în educaţie la nivel naţional