Noile produse lansate de IBM în ţara noastră, destinate comunicării şi colaborării angajaţilor în cadrul companiilor, se adresează tuturor tipurilor de companii care au nevoie de mijloace de comunicare mai eficiente, potrivit reprezentanţilor IBM. Ei au explicat că noua versiune "Lotus Notes & Domino 8" oferă mesagerie instant şi interactivitate, precum şi utilităţi pentru crearea şi editarea documentelor, prezentărilor şi registrelor de calcul.
Tehnologia, prezentă acum şi în ţara noastră, este foarte bine primită de către managerii autohtoni care sunt întotdeauna deschişi către utilizarea instrumentelor care să le permită o mai mare productivitate a muncii, susţin reprezentanţii companiei.
"România este una dintre cele mai deschise pieţe din Europa de est, fiind o piaţă foarte mare, în plină dezvoltare, comparativ cu ţări ca Austria sau Elveţia care, pe lângă faptul că piaţa lor este deja una matură, au o populaţie de trei ori mai redusă decât cea a României", ne-a declarat Manfred Stadler, director de vânzări pentru gama de produse "Lotus Software" a IBM.
"Dacă până acum ne-am axat pe pieţele din vest, începând cu 1 ianuarie, strategia IBM este de a se orienta spre ţările în dezvoltare din Europa de Est, dar şi spre Orientul Mijlociu, Africa sau ţările arabe al căror potenţial este mult mai mare", ne-a declarat domnia sa. Dezvoltarea acestor pieţe, alături de dezvoltarea infrastructurii, aduce cu sine cerinţe noi în rândul companiilor, iar IBM şi-a propus să ţină pasul cu nevoile clienţilor, diferenţa constituind-o modalitatea de abordare a clienţilor, este de părere Manfred Stadler.
Dificultatea în abordarea pieţelor în dezvoltare, cum este şi ţara noastră, o constituie un anume comportament conservator al managerilor, ne-au explicat reprezentanţii companiei. "Partea pozitivă o constituie însă, faptul că ritmul de schimbare a comportamentului şi a mentalităţii managerilor români este foarte rapid, ceea ce face ca lucrurile să evolueze mai rapid", susţine Peter Schutt, Coordonator de Vânzări pentru produsele din gama "Web 2.0 si Social Software".
Metoda de abordare a clienţilor pe care IBM o foloseşte este de tip workshop, în care clientul îşi expune cerinţele pe care le are privind comunicarea în cadrul companiei, iar IBM oferă soluţiile potrivite pentru a acoperi aceste nevoi. Produsele sunt traduse în mai multe limbi, iar în ceea ce priveşte trainingul pentru utilizarea acestora, reprezentanţii companiei sugerează realizarea lor doar pentru produsele mai sofisticate.
Ei au mai adăugat că pe întregul parcurs al dezvoltării şi îmbunătăţirii produsului, "Lotus Notes & Domino" a oferit compatibilitate cu versiunile anterioare, fiind posibilă upgradarea la versiunea 8 a infrastructurii "Notes & Domino" şi permiţând rularea aplicaţiilor dezvoltate pe versiuni anterioare. Versiunea 8 îşi propune transformarea căsuţei poştale într-un spaţiu de lucru integrat care reuneşte e-mailul, calendarul, mesageria instant, utilităţi de productivitate şi aplicaţii personalizate, susţin reprezentanţii companiei. Aceştia au mai adăugat că produsul interacţionează cu aplicaţii de business personalizate, inclusiv Help Desk, Customer Relationship Management, Sales Force, forumuri de discuţie sau bloguri.
IBM consideră că ultima versiune lansată prezintă un atu important pentru clienţi, în detrimentul ofertelor competitorilor, prin suportul oferit pentru platforme multiple. "De fapt,
Una dintre cele mai importante schimbări aduse de noua versiune, susţin reprezentanţii IBM, este reproiectarea integrală a clientului Lotus Notes, oferind instrumentele de productivitate de tip Office sau îmbunătăţiri aduse la ges-tionarea contactelor şi a calendarului.
În ceea ce priveşte dezvoltatorii, compania informează că aceştia vor avea la dispoziţie instrumente noi de gestionare a conturilor de mail (Inbox management), funcţii de retragere a mesajelor trimise (message recall) şi mecanisme avansate de management al infras-tructurii prin politici de administrare. De asemenea, oficialii IBM au mai precizat că "Lotus Notes & Domino" oferă mecanisme antispam, la nivelul administratorilor de sistem se pot folosi blacklists / whitelists sau se pot interoga servere publice care oferă aceste servicii.
Un alt tip de produse pe care IBM le dezvoltă tot mai rapid sunt cele bazate pe tehnologia Web 2.0, destinate companiilor mijlocii şi mari care deţin locaţii multiple, pentru care comunicarea şi eficienţa sunt factorii determinanţi în ceea ce priveşte inovaţia, a explicat domnul Schutt.
Fie că vorbim de 10 angajaţi sau de sute de mii de angajaţi, colaborarea este esenţială pentru orice tip de afacere. Software-ul de tip colaborativ trece peste barierele geografice, de limbă, de timp sau tehnologie şi conectează oamenii cu informaţii, resurse şi alte persoane ce-i pot ajuta în procesul muncii. Colaborarea ajută companiile de afaceri să facă faţa unei lumi în permanenţă schimbare. Colaborarea ajută companiile să răspundă rapid ameninţărilor, dar şi oportunităţilor. Procesul de colaborare stimulează inovarea şi în final îi ajută pe oameni să devină mai productivi, să lucreze într-un mod mai inteligent, mai rapid şi mai eficient.