IBM oferă un portofoliu de soluţii software tot mai extins, la costuri mai scazute sau chiar gratuit, pentru a ajuta clienţii să beneficieze la maxim de resursele IT în condiţii dificile de piaţă.
Proiectate pentru a ajuta întreprinderile mici şi mijlocii (IMM) să economisească timp şi bani, simplificând semnificativ implementarea şi managementul soluţiilor IT, IBM Lotus Foundations Start 1.1 şi noua ofertă, Lotus Foundations Branch Office, au fost lansate în cadrul evenimentului Lotusphere. Lotus Foundations este o soluţie marca IBM care combină hardware şi software, şi oferă într-un singur pachet companiilor cu 5 până la 500 de angajaţi unelte de business esenţiale cum sunt: email-ul, aplicaţiile office, file sharing, acces de la distanţă, back-up şi recuperare.
Ultima versiune Lotus Foundations Start, permite clienţilor să maximizeze investiţiile IT existente oferindu-le capacitatea de a rula aplicaţii Microsoft Windows într-un mediu Lotus Foundations. Anunţată iniţial drept un program pilot cu VMware, această nouă capabilitate va oferi clienţilor posibilitatea de a rula IBM Lotus Domino, Windows şi aplicatii Linux.
Organizaţii mari ce rulează Lotus Domino, bănci, firme de servicii profesionale şi agenţii de asigurare, deţin birouri care nu dispun de o infrastructura IT. Prin Lotus Foundations Branch Office, clienţii mari ai serviciilor Lotus Domino vor putea extinde informaţii şi capabilităti către birourile de la distanţă, mai repede şi mai eficient. Lotus Foundations Branch Office va ajuta marile organizaţii să reducă costurile şi să îmbunătăţească managementul operaţiunilor oferind un răspuns nevoilor tehnologice complexe ale birourilor de la distanţă prin intermediul unei aplicaţii integrate complet.
Partenerii de business încep să ia în considerare implementarea Lotus Foundations. Lotus + 911, Research In Motion (RIM) şi ShoreTel au evaluat funcţionalitatea şi modul facil de utilizare al Lotus Foundations şi au concluzionat ca acest produs IBM reprezintă platforma potrivită pentru nevoile IMM-urilor.
IBM colaborează cu Xerox pentru a adapta Lotus Foundations la echipamentele de printare multifuncţionale Xerox cu scopul de a permite Vanzatorilor Independenţi se Software (ISV) şi Reseller-ilor cu valoare adăugată (VAR) să ofere suport mai bun micilor întreprinderi.
"Platforma cu Interfata Extensibila (EIP) permite proiectarea unor soluţii care să se ocupe de managementul documentelor şi al altor tipuri de conţinut digital care migrează între echipamentele de printare multifuncţionale (MFP)", a declarat Tom Durkin, director de strategie corporatista, Xerox. "Prin Lotus Foundations, IBM oferă o platformă simplă şi sigură pentru soluţii care implică imagini şi informaţii codate şi este ideală pentru simplificarea proceselor business ale intreprinderilor mici şi mijlocii. Prin combinarea ofertelor Foundations şi EIP veţi obţine o infrastructură de colaborare completă în care soluţiile pot fi iniţiate ca prototip, dezvoltate şi implementate rapid şi uşor pe piaţa IMM-rilor."
• Lotus Symphony - o suită cu popularitate
IBM Lotus Symphony, o suită gratuită de software pentru procesarea documentelor, tabelelor şi prezentărilor, a depăşit recent trei milioane de download-uri la nivel mondial. Software-ul este disponibil oricui printr-un simplu click pe link-ul http://symphony.lotus.com. Lotus Symphony este o alternativă de top pentru Microsoft Office, având capacitatea de a economisi la nivel de individ sau companie sute sau chiar mii de dolari. Adoptarea produselor Symphony reduce presiunea asupra bugetelor IT, ceea ce poate insemna mai multi bani pentru inovatie şi pentru investiţii în capitalul uman.
În cadrul unor economii pline de provocări, companiile se axează mai mult pe tehnologii cu costuri scăzute. Suame Magazine Industrial Development Organization (SMIDO) ofera training tehnologic important pentru intreprinzatori şi proprietari de magazine in sectiunea Suame Magazine din Ghana. Avand peste 200,000 de angajaţi, este cel mai mare parc industrial din Africa şi execută activităti din care rezultă tranzacţii zilnice de peste un milion de dolari.
"Avem nevoie să optimizăm productivitatea cu costuri cat mai mici posibil," a declarat Yaw Adu-Gyamfi, instructor SMIDO. "Intr-o organizatie precum SMIDO, costurile suplimentare reprezinta o problema ce ne destabilizeaza si ne impiedica sa alocam fonduri pentru indeplinirea obiectivelor noastre pe termen lung. Mai presus de orice, modelul open source al suitei Symphony ne confera flexibilitatea de care avem nevoie, fara a mai trece prin corvoada licentelor si a brosurilor cu termeni si conditii."
Organizatii din mediul de afaceri, guvernare, educatie si filantropie considera ca Lotus Symphony si Lotus Foundations sunt optiuni foarte atragatoare intr-un moment in care bugetele IT se restrang. De exemplu, San Miguel School din Camden, New Hersey, o scoala specializata pentru adolescentii cu probleme, a vrut sa maximizeze bugetul non-profit fara a reduce calitatea activitatilor educationale. "Plata a sute de dolari pentru fiecare utilizator de software office nu reprezinta o optiune pentru noi," a declarat Fratele Joseph Juliano. "Lotus ne ofera aplicatiile pentru acoperirea necesitatilor personalului si studentiilor nostri la un cost mult mai scazut."
Lotus Symphony este deasemenea componenta esentiala in doua oferte software cu pret scazut din familia IBM Lotus, Lotus Foundations si IBM Open Client (OCCS).
IBM şi Red Hat au lansat o iniţiativă comună pentru a ajuta clientii enterprise sa migreze de la desktop-uri Microsoft la desktop-uri Linux. Initiativa include un pachet de migrare cu programe precum Red Hat TCO calculator, un kit de diagnostic, ghidul celor mai bune practici, strategii pentru reducerea costurilor si solutii concept/pilot pentru implementare. Pachetul mai include, deasemenea, analiza utilizarii optime a resurselor tehnologice ale clientilor si modalitati de adaptare a capacitatilor de virtualizare Red Hat pentru desktop astfel incat sa reduca costurile si sa creasca productivitatea. Obiectivul este acela de a asista companiile in migrarea lor de la platforme mai scumpe la solutiile Lotus intr-un un mediu Red Hat Enterprise Linux. Acest program de migrare va fi livrat prin canale comune ale Partenerilor Business care se bucura de suportul expertilor IBM si Red Hat. Partenerii Business din America de Nord care se califica, pot aplica la Red Hat pentru rambursarea acestor servicii profesionale de implementare oferite clientilor.
Companii din toata lumea migreaza deja catre aceste solutii economice si reusesc sa faca economii importante in ceea ce priveste cheltuielile pe desktop-uri. Constructora San Jose, o companie privata de top din Spania, a ales IBM Open Client pe sistem Red Hat pentru o metoda eficienta si sigura de comunicare si colaborare interna si externa in timp real. Acest lucru ajuta angajatii mobili care controleaza si dirijeaza proiectele de contructie sa ia decizii mai repede.
• Avantajele Web 2.0
Intr-o economie dificila, companiile se axeaza mai mult ca oricand pe imbunatatirea experientei clientilor si pe fidelizarea acestora. Noi utilitati Web 2.0 dezvoltate de IBM ajuta companiile sa reduca costurile, sa usureze munca angajatilor, sa utilizeze mai bine site-urile Web, echipamentele mobile si sa automatizeze procesele pentru clienti.
Un nou Accelerator Mashup va ajuta companiile sa construiasca si sa implementeze rapid aplicatii care sa raspunda provocarilor de business. Acceleratorul le permite chiar si utilizatorilor non-tehnici sa construiasca aplicatii intr-un timp foarte scurt, reducand astfel munca de dezvoltare a departamentului IT, oferindu-le utilizatorilor posibilitatea de a-si alege informatiile de care au nevoie pentru realizarea sarcinilor. Astfel, o noua solutie Web 2.0 va ajuta utilizatorii sa accelereze productivitatea si sa elimine costurile si erorile din procesele de business. Un nou Accelerator Mobile ajuta companiile sa isi extinda serviciile corporate de portal catre echipamente mobile. Acest lucru poate ajuta companiile sa economiseasca timp si bani prin folosirea acelorasi servere pentru acces la informatie si aplicatii prin reteaua interna sau prin portalul extern al companiei şi prin intermediul echipamentelor mobile ale angajatilor şi chiar ale clienţilor.
De asemenea, IBM lansează o nouă initiativa web, pentru a ajuta clienţii Portalului WebSphere să capteze, să măsoare şi să reactioneze la informatia disponibilă pe website. Prin intermediul relatiilor pe care le are cu vânzătorii de soluţii de analiza Web, IBM ajută companiile sa îmbunătăţească experienţa clienţilor. De exemplu, analitiza web ajută o importanta institutie financiara să îşi imbunătăţească rezultatele ofertelor pe portalul lor Web. Primesc informatii actualizate la minut cu privire la activitatea utilizatorilor de pe site şi pot face schimbări imediate de design pentru a creşte rata de conversie a potenţialilor clienţi în cumpărători.
IBM, Lotus, Notes, Domino, Symphony, Foundations şi WebSphere sunt marci inregistrate ale International Business Machines Corporation din Statele Unite, alte ţări sau ambele. Alte nume de companii, produse şi servicii pot fi mărci înregistrate sau mărci de servicii ale altor companii.