IKEA s-a angajat întotdeauna să ofere produse accesibile pentru cât mai mulţi oameni, pentru crearea unei case mai bune, indiferent de resursele financiare ale oamenilor, se arată într-un comunicat al companiei, remis redacţiei. În regiunea Europei de Sud-Est, IKEA va investi substanţial în preţuri mai mici pentru cele mai îndrăgite articole, precizează sursa. Obiectivul companiei este de a ajunge, pe termen lung, la nivelurile preţurilor de dinaintea pandemiei, ajustate în funcţie de inflaţie, se mai arată în comunicat. Reducerea preţurilor este prioritară pentru IKEA, iar pe viitor compania îşi propune să continue reducerea preţurilor, oferind un exemplu pe piaţa de retail, transmite compania.
După primele iniţiative importante derulate în anul fiscal 2023, IKEA Europa de Sud-Est continuă să investească în accesibilitate, informează sursa. Pe parcursul anului fiscal 2024 (1 septembrie 2023 - 31 august 2024) va aloca 47 de milioane de euro pentru a absorbi costurile şi a asigura preţuri cât mai mici. Investiţia va acoperi toate gamele de produse, astfel încât 46% dintre toate articolele vor avea un preţ mai mic, pe termen lung, potrivit companiei.
Compania va reduce preţurile celor mai populare produse din fiecare piaţă unde operează în regiune (România, Croaţia, Serbia şi Slovenia), menţionează sursa citată. Multe dintre familiile de produse de top - BESTÅ, KALLAX, MALM, FRIHETEN, PAX, POÄNG - au acum un preţ mai mic, iar în următoarele luni sunt aşteptate reduceri pentru întreaga gamă, cu accent pe soluţiile de depozitare, adaugă sursa.
Pe parcursul anului fiscal 2024, IKEA România va reduce preţurile pentru 4.794 de produse, cu o scădere medie de 11.8%, precizează sursa indicată. De asemenea, unora dintre cele mai accesibile articole din prezent li se va aplica, pe termen lung, o reducere de preţ de până la 30%, iar cele mai căutate familii de produse, cum ar fi BESTÅ şi PAX, au un preţ cu 15% mai mic, transmite compania.
Potrivit comunicatului, "Observând unele evoluţii economice pozitive la nivel global şi având în vedere rezultatele excelente pe care le-am obţinut anul trecut, am decis să investim în continuare în accesibilitate. Astfel, dorim să transferăm economiile către clienţii noştri şi să continuăm să păstrăm preţurile cât mai mici posibil. Este o decizie de afaceri conştientă de a lucra cu marje mai mici pentru a oferi sprijin celor care doresc să se bucure la maximum de locuinţele lor. Ne străduim să fim întotdeauna alături de cât mai mulţi oameni şi credem că, în contextul creşterii costurilor vieţii, este mai important ca niciodată să facem acest lucru. Totodată, oferind produse şi mai accesibile, fără a face compromisuri în ceea ce priveşte calitatea, forma, funcţia şi sustenabilitatea. Credem că este, de asemenea, o modalitate de a ne continua tendinţa de creştere", spune Ekaterina Egorova, CEO şi CSO la IKEA Europa de Sud-Est.
De asemenea, compania a investit 6,3 milioane de euro la nivel de regiune pentru plata bonusurilor şi va aloca încă 1,1 milioane de euro brut în luna martie a acestui an pentru contribuţiile la programul de loialitate al Grupului Ingka pentru pensie privată Tack!, arată datele comunicatului.