Impact Developer & Contractor, cel mai vechi dezvoltator imobiliar privat din România, va investi aproape 1,5 milioane euro în dezvoltarea reţelei de drumuri din cadrul proiectului Greenfield, unde locuiesc peste 5.000 de persoane, în apropierea kilometrului 13 al centurii Bucureştiului, pentru a creşte gradul de acces al locuitorilor complexului la reţeaua de drumuri publice, iar investiţia nu va duce la creşterea preţurilor apartamentelor, a declarat vineri directorul general al dezvoltatorului, Bartosz Puzdrowski, în cadrul unei întâlniri.
Anunţul vine la aproape două luni de când drumul forestier din Pădurea Băneasa, pe care circulau locuitorii complexului Greenfield, a fost închis în urma unei decizii definitive a instanţei, potrivit News.ro. Singurul drum liber a rămas Aleea Teişani, cu o singură bandă pe sens, pe care se poate intra doar prin Drumul Naţional 1 (DN1), ceea ce a dus la blocaje în trafic si a provocat proteste ale locuitorilor.
Compania a cumpărat recent un teren de 4.200 de metri pătraţi pentru a construi un drum de 250 de metri care va lega Aleea Teişani de centura Capitalei, în dreptului pasajului de la kilometrul 13.
"Investiţia în acest drum o estimăm la circa un milion de euro. 700.000 de euro a fost preţul plătit pentru achiziţia terenului de 4.200 de metri pătraţi, iar restul de 300.000 vor fi cheltuiţi pentru proiectare şi execuţie", a declarat Bartosz Puzdrowski.
Domnia sa a subliniat că, pentru acest proiect, compania a obţinut doar preavizele de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), iar autorităţile ar putea să se implice pentru a accelera procesul de obţinere a avizelor necesare începerii construcţiei.
În plus, compania va investi aproape 500.000 de euro în alte două proiecte, anunţate acum două săptămâni. Primul vizează extinderea Aleeii Teişani şi îmbunătăţirea intersecţiei cu ieşire din DN1 către Centura Bucureşti. Pentru acest proiect, compania aşteaptă aprobări de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), care ar trebui să vină până la sfârşitul lui 2017.
A doua lucrare vizează construirea unui nou drum cu ieşire către Centura Capitalei. Va fi realizat integral de Impact şi va consta într-un sens giratoriu pe Aleea Teişani (în capătul Cartierului Platanilor, avizul fiind în curs de obţinere), trecere la nivel cu calea ferată (aviz obţinut deja de la CFR SA), străpungere centură, cu banda de accelerare, în direcţia Tunari. Drumul va fi construit în capătul Cartierului Platanilor.
Compania a depus o cerere la administraţia străzilor din Bucureşti la jumătatea lui 2016 pentru acest ultim proiect, a primit aviz în 2017 şi a depus actele necesare obţinerii unui certificat de urbanism. Tot în 2016, Impact a obţinut o pre-aprobare de la compania care administrează reţeaua de căi ferate din România, CFR SA, pentru străpungerea căii ferate. În prezent, aşteptă ca documentaţia să fie aprobată.
Puzdrowski a dat asigurări că această investiţie nu va duce la creşterea preţurilor apartamentelor, care vor rămâne "la nivelul pieţei".
Cel mai important proiect al companiei, Greenfield din Băneasa - demarat în 2007, cu 1.600 de locuinţe construite - a adus circa 94% din vânzări, după primele nouă luni ale anului trecut. Până în 2017, în cartierul rezidenţial din Băneasa vor mai fi construite înca 888 de apartamente, etapă care presupune o investiţie de 44 de milioane de euro. Proiectul va fi finalizat în 2023, moment în care se estimează că Greenfield va ajunge la 6.000 de locuinţe.