Importurile de automobile rulate au crescut de peste două ori în România după modificarea taxei auto, iar cele de maşini foarte vechi, de peste 10 ani, şi-au majorat ponderea de şase ori, conform datelor prezentate, ieri, de vicepreşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), Brent Valmar.
În primele nouă luni din 2008, importurile de maşini second-hand au fost de 168.339 unităţi, faţă de 84.789 în perioada similară a anului 2007, iar în trimestrul trei al anului în curs importurile au explodat comparativ cu primul semestru sau cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Potrivit APIA, în trimestrul trei 2008, importurile de maşini rulate s-au cifrat la 92.996 unităţi, mai mult decât pe ansamblul primei jumătăţi a anului - 75.349 unităţi.
Mai îngrijorător este că ponderea maşinilor mai vechi de 10 ani în aceste importuri a crescut de la şapte la sută în primele şase luni la 42 la sută în trimestrul trei, în timp ce ponderea maşinilor cu vechime mai mică de patru ani a scăzut de la 29 % la 17 %, iar a celor între 4 şi 10 ani a scăzut de la 64 % la 41 %, consideră importatorii.
Cele mai multe maşini second-hand provin din Germania - 68,6 la sută, Franţa - 5,16 %, Italia - 4,54 %, dar au fost importate maşini uzate şi din Ungaria - 0,67 %. În aceeaşi perioadă vânzările de autoturisme noi au suferit un uşor recul, de 2,6 l %, de la 228.877 unităţi la 222.997 unităţi.
Evoluţia pieţei auto a fost afectată de importurile de maşini second-hand, care au năpădit piaţa românească în acest an, a declarat premierul Călin Popescu Tăriceanu.
"Importurile de maşini second-hand nu aduc un leu la buget, nu creează locuri de muncă, nu au contribuţie economică. Ne trezim cu zecii de mii de rable care evoluează pe şoselele româneşti. Firmele din economia vizibilă nu au decât de pierdut", a avertizat Tăriceanu.
Primul ministru a mai spus că România nu merită să devină cimitirul de maşini al Europei, chiar dacă pentru statele occidentale acest lucru este extraordinar, pentru că indus-tria auto de acolo are tot interesul să se debaraseze de maşinile vechi.
1. adevar sau minciuna?
(mesaj trimis de Alex în data de 30.10.2008, 13:34)
Daca impotrurile de atutoturisme vechi nu aduc nici o contributie economiei Romaniei de ce se mai cere plata taxei auto. De ce scade in functie cu vechimea si nu cu normele de poluare. De ce sunt suntem nevoiti sa cumparam rable si sa platim putin si nu putem sa ne cumparam auto euro 3-4 si sa ramanem blocati si cu "fierul" si cu banii indisponibili pentru a plati taxa. Inca odata de ce nu aduc venit economiei? Vad in fiecare zi autoturisme din import in curtea RAR-ului, chiar nu se platesc taxe de inmatriculare, roviniete si alte impozite? Oare sa fie o scapare a legislatiei in cazul in care iti iei auto din import nu mai platesti impozit, carburant, roviniete, asigurari, piese, etc. Primim vreo subventie pentru asta? Asa ca domnule Tariceanu aveti grija de "vorbele" cu care ne inselati si mintiti, poate gandim si noi (macar un pic). Bafta!
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 24.11.2008, 15:44)
dati salarii dobitocilor si toti isi vor cumpara masini noiii