Symmetrica, producător de pavele şi borduri vibropresate, a înregistrat anul trecut un avans de peste 15% al cifrei de afaceri, ajungând astfel la un business 87 de milioane de lei (19,5 milioane de euro). În plus, în 2015 compania a inaugurat o nouă linie de producţie ce a absorbit o investiţie de cca. 1,5 milioane de euro, informează un comunicat remis redacţiei.
Evoluţia proiectelor în sectorul privat, reluarea investiţiilor pe segmentele rezidenţial, office şi comercial, alături de alocarea de fonduri pentru investiţii publice au avut un impact pozitiv în business-ul companiei în 2015.
"Evoluţia pozitivă a sectorului construcţiilor, investiţiile realizate şi strategia adoptată anul aterior au dus la un avans peste aştepări al cifrei de afaceri. Astfel, dacă la începutul lui 2015 mizam pe o creştere cu cca. 5% a business-ului, la finele anului am realizat un avans de 17%. Astfel, anul trecut afacerile companiei s-au ridicat la 87 de milioane de lei (19,5 milioane de euro), comparativ cu 74 de milioane de lei (16,5 milioane de euro)", a declarat Sebastian Bobu, director executiv al Symmetrica.
Şi în ceea ce priveşte volumul de produse livrate, Symmetrica a înregistrat în 2015 o creştere de 20% comparativ cu 2014. Astfel, anul trecut compania a livrat 3 milioane de metri, comparativ cu 2,5 milioane de metri în anul precedent. În plus, în 2015 Symmetrica a avut o capacitate de producţie în cele cinci fabrici din România de 13.500 de metri de produse pe zi, atât pavele, cât şi borduri şi rigole, precizează comunicatul citat.
"Anul trecut, 30% din business-ul companiei a fost adus de proiecte private, fie acestea comerciale, ori industriale, de proiecte rezidenţiale, iar 10% de vânzările în reţelele de bricolaj. Restul de 60% reprezintă livrările către proiectele publice", a mai spus Sebastian Bobu.
Potrivit afirmaţiilor sale, anul 2015 a fost marcat şi de finalizarea unei investiţii de 1,5 milioane de euro într-o nouă linie de fabricaţie în unitatea de producţie de la Cociu - Bistriţa Năsud. De asemenea, anul trecut compania a lansat două noi colecţii, Symmetrica Select şi Symmetrica pentru Grădină, ce conţin soluţii de amenajare pentru clienţii rezidenţiali care îşi doresc produse cu un design exclusivist şi o durată de viaţă îndelungată.
În ceea ce priveşte business-ul companiei pentru anul în curs, reprezentantul companiei mizează pe cel puţin menţinerea business-ului la nivelul anului 2015, dar şi pe livrarea unui volum similar de produse.
"Estimările noastre sunt dictate de previziunile optimiste pe care le avem privind piaţa locală de profil şi cea a materialelor de construcţii. Astfel, cu siguranţă pentru acest an mizăm pe o creştere a cererii în proiectele private rezidenţiale, în mod special", a mai adăugat Sebastian Bobu.
În plus, potrivit afirmaţiilor sale, lansarea de noi produse destinate segmentului rezindeţial va avea un impact pozitiv în business-ul companiei, mai ales în contextul în care clienţii sunt tot mai interesaţi de pavele, dale şi borduri de o calitate superioară şi cu un design aparte.
"Evoluţia pozitivă a afacerilor Symmetrica a fost determinată şi de avansul pieţei locale de pavele şi borduri. Astfel, estimările companiei arată că anul trecut aceasta a raportat un avans de peste 20%, atât în ceea ce priveşte valoarea, cât şi volumul", arată documentul amintit.