Numărul autoturismelor second-hand înmatriculate, în 2019, a depăşit 444.601 unităţi reprezentând o scădere a importurilor cu peste 6% comparativ cu anul 2018 când s-au importat 473.616 de maşini sh, se arată într-un comunicat remis Redacţiei noastre.
Mihai Cune, fondatorul InspectorAuto.ro, a declarat: "În urma discuţiilor cu mai mulţi dealeri de maşini rulate, scăderea tranzacţiilor a fost resimiţită în piaţă şi au profilat cumpărătorul de maşini rulate din 2019 ca fiind mai atent la cumpărareşi că apreciază din ce în ce mai mult servicii de siguranţă cum ar fi garanţia şi istoricul maşinii la cumpărare."
Potrivit sursei citate, un indiciu că românii au fost mai atenţi decât în alţi ani a fost şi faptul că verificările online pe platforma InspectorAuto.ro s-au dublat faţă de 2018, în special pe zona de daune.
"O maşină cu kilometri daţi înapoi dar în stare tehnică bună şi fără daune majore poate fi considerată OK. În schimb, o maşină cu daune majore, care au afectat serios maşina, nu poate fi numită o maşină bună, chiar dacă are kilometri reali.", arată comunicatul.
În 2019, 60% din maşinile verificate pe platforma InspectorAuto.ro au avut cel puţin o daună, 425 dintre acestea fiind daună totală.
Din sondajele realizate anul trecut de InspectorAuto.ro, 90% dintre respondenţi au declarat că este mai important să cunoască istoricul de daune înainte de achiziţie şi nu istoricul de kilometri aşa cum s-ar fi aşteptat toată lumea.
"Un alt motiv pentru care a crescut conştientizarea necesităţii unei verificări a maşinii înainte de achiziţie este şi faptul că aceştia sau prieteni apropiaţi au fost înşelaţi în trecut cu o maşină", consideră Mihai Cune.
Conform unui alt studiu realizat anul trecut pe un eşantion de 1.000 de anunţuri cu maşini second-hand publicate pe internet a rezultat că cele mai multe maşini cu daune au fost sub 10.000 euro, urmate apoi de cele între 10.000 şi 15.000 euro şi de cele între 15.000 şi 30.000 euro.
Pentru anul 2020, exigenţa cumpărătorilor şi gradul de conştientizare a riscului cresc simţitor şi totodată îşi fac loc din ce în ce mai mult servicii adiacente tranzacţiei cu maşini rulate cum ar fi garanţia, istoricul maşinii, verificarea tehnică, etc. Aceste servicii ajută cumpărătorul să facă o alegere cât mai bună şi în acelaşi timp ajută foarte mult vânzătorii oneşti să vândă mai mult şi mai repede.
"Un alt trend pentru 2020 plecând de la observaţiile făcute în 2019 se referă la cererea tot mai mare de hibride second hand şi de motorizări pe benzină. Această tendinţa vine pe fondul unor preocupări tot mai mari privind poluarea din marile oraşe, mediatizarea problemelor generate de încălzirea globală şi intenţia multor capitale europene de a taxa suplimentar şi chiar interzice dieselul. Pe lângă cele enumerate anterior se adaugă şi creşterea rapidă a cotei de piaţă a maşinilor eletrice, revoluţia TESLA şi faptul că viitorul va fi clar electric," apreciază Mihai Cune, fondatorul InspectorAuto.ro.