Piaţa auto din China se poate contracta pentru al treilea an consecutiv, în 2020, a estimat, luni, Asociaţia Producătorilor Auto din China (CAAM), analiştii mizând pe relansarea vânzărilor în oraşele mici pentru a ajuta la diminuarea ritmului declinului, transmite Reuters.
Asociaţia Producătorilor Auto din China (CAAM) mizează în 2020 pe o scădere de 2% în ritm anual a vânzărilor de vehicule, după o contracţie de 8,2% în 2019, an în care vânzările de autovehicule au fost afectate de noile standarde de poluare, de încetinirea economiei şi de tensiunile comerciale cu SUA, informează Agerpres.
"Efectele negative ale reducerii taxelor pe achiziţii în 2015-2017 au dispărut, iar vânzările de autoturisme în oraşele mici ar urma să îşi revină", a declarat Alan Kang, analist la LMC Automotive. "Relansarea tensiunilor comerciale dintre China şi SUA a ajutat şi ea la refacerea încrederii consumatorilor", a adăugat Kang.
Un număr total de 25,77 milioane automobile au fost vândute în China în 2019, cu 8,2% mai puţin decât în 2018, a precizat CAAM. Vânzările de autovehiculele de pasageri au scăzut cu 9,6% în ritm anual până la 21,44 milioane unităţi. De asemenea, CAAM a confirmat o estimare preliminară anterioară potrivit căreia vânzările de automobile au scăzut cu pentru 18-a lună consecutivă în luna decembrie 2019.
Vânzările de automobile electrice şi hibride au scăzut cu 27,4% în decembrie şi cu 4% pe întregul an 2019 până la 1,2 milioane unităţi. În pofida acestui declin, China este de departe cea mai mare piaţă pentru automobilele electrice şi hibride fiind responsabilă pentru o jumătate din vânzările mondiale.
Piaţa auto chineză a început să scadă în 2018, când a înregistrat o primă contracţie de 2,8%, care a pus capăt unei creşteri care a început în anii 1990. Încetinirea pieţei auto globale şi a celei chineze vine într-un moment în care constructorii auto cheltuie miliarde de dolari pentru răspunde tranziţiei la vehiculele electrice.