Piaţa auto chineză, cea mai mare din lume, ar urma să înregistreze un ritm lent de creştere în 2019, deoarece expansiunea economică slabă ar putea afecta consumul, a avertizat Asociaţia Producătorilor Auto din China (CAAM), transmite Xinhua.
Aproximativ 28 milioane de vehicule vor fi vândute probabil în China anul acesta, aproape de nivelul din 2018. Livrările de vehicule comerciale ar putea creşte cu 1%, la 4,4 milioane de unităţi, în timp ce vânzările de automobile electrice şi hibride vor înregistra un avans de 33%, la aproximativ 1,6 milioane de unităţi, previzionează analiştii CAAM.
Schimbările structurale din sectorul auto se vor intensifica, cel mai rapid avans urmând să se înregistreze pe segmentul maşinilor de nivel mediu şi premium, SUV-uri, automobile electrice şi hibride, apreciază Shi Jianhua, adjunctul secretarului CAAM.
Datele Asociaţiei Producătorilor Auto din China arată că anul trecut vânzările de maşini de pasageri au totalizat 22,35 milioane, în scădere cu 5,8% faţă de 2017. Este primul declin pe piaţa auto chineză din ultimii 28 de ani.
Războiul comercial şi scăderea acţiunilor companiilor chineze i-au descurajat pe cumpărători, ceea ce înseamnă noi probleme pentru o industrie care se confruntă deja cu semnale de alarmă la nivel mondial.
Totuşi, afirmă Shi, piaţa auto din China încă are un potenţial ridicat de creştere deoarece numărul locuitorilor care deţin maşini este încă scăzut comparativ cu nivelul mediu pe plan global.
Datele oficiale arată că cetăţenii chinezi deţineau aproximativ 240 de milioane de vehicule la finele lui 2018, în creştere faţă de 22,85 milioane de unităţi în 2017.