Vegis.ro a înregistrat, în 2019, o creştere a vânzărilor cu 20% faţă de anul precedent, ajungând la 3,2 milioane de euro, se arată într-un comunicat remis Redacţiei noastre.
Potrivit sursei citate, dinamica pozitivă a fost determinată de creşterea portofoliului de produse, dar şi de atenţia în creştere a românilor pentru stilul de viaţă cât mai aproape de natură.
Astfel, Bucureştiul continuă să conducă în topul comenzilor de produse bio şi naturiste (30% din totalul comenzilor din 2019), ca şi în anul precedent. Aici media comenzii este de 160 lei, faţă de media naţională de 150 de lei. Top 5 oraşe cu cele mai multe comenzi pe Vegis.ro este completat de Timişoara, Constanţa, Iaşi şi Cluj-Napoca. Constanţa a intrat direct pe a treia poziţie a clasamentului şi înlocuieşte Braşovul, care s-a plasat pe locul 6.
Mihai Bucuroiu, director de dezvoltare Vegis.ro., a declarat: "Spre deosebire de anii trecuţi, am avut o evoluţie constantă în vânzări pe întreg parcursul anului, fără fluctuaţiile obişnuite în lunile de vară, cu o recurenţă ridicată a clienţilor, ceea ce ne confirmă faptul că românii îşi doresc să trăiască mai sănătos. O surpriză a fost campania de Black Friday care ne-a depăşit aşteptările, înregistrând astfel o creştere de 30% în cifrele de la final de an faţă de perioada similară din 2018. Îndeplinirea obiectivului de creştere pentru 2019 ne încurajează ca în 2020 să urmărim consolidarea cifrei de afaceri şi o evoluţie organică, direct proporţională cu piaţa."
Pentru 2020, piaţa de health & wellness continuă trendul ascendent, la nivel global estimându-se că a depăşit 4 trilioane de euro, după cum arată studiile internaţionale. Doar segmentul skincare este evaluat să ajungă la peste 175 miliarde de euro, o creştere cu 30% faţă de 2018, depăşind astfel produsele de make-up care au dominat piaţa până acum. Cea mai spectaculoasă creştere o înregistrează produsele de skincare pe bază de ingrediente naturale, din surse sustenabile, bio, consumatorii informându-se tot mai mult asupra produselor pe care le folosesc zi de zi. Trendurile sunt confirmate şi la nivel naţional, Vegis.ro înregistrând în 2019 o creştere semnificativă (+30%) pe zona cosmeticelor naturale, unde cele mai apreciate produse au fost cele pe bază de miere de Manuka, apicole în general şi ingrediente naturale.
"Piaţa de produse bio şi naturiste din România este într-o continuă creştere, iar cumpărătorii sunt din ce în ce mai informaţi. Dacă pe segmentul alimentelor acest trend s-a format acum câţiva ani şi continuă să crească natural, pe partea de cosmetice în ultimul an s-a înregistrat o creştere semificativă a interesului, românii încercând să combată astfel efectele tot mai mari ale poluării. De aceea am investit în diversificarea portofoliului de produse şi în oferirea de informaţii relevante pentru fiecare produs în parte. Menţinem aceeaşi direcţie şi pentru 2020, concentrându-ne pe un stoc de produse de cea mai bună calitate" a explicat Mihai Bucuroiu.