Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a înregistrat anul trecut o creştere de 65% a traficului de marfă prin staţia Halmeu, punct feroviar de frontieră Ucraina, a anunţat astăzi compania, conform Agerpres.
Conform CFR, creşteri ale volumului de trafic de mărfuri s-au înregistrat, anul trecut, şi în celelalte staţii feroviare de frontieră cu Ucraina (UZ) şi Republica Moldova (CFM), în procente cuprinse între 23% şi 28%. Astfel, 28% - staţia de frontieră Vicşani (Dorneşti) - UZ, 26,38% - Giurgiuleşti/Galaţi Largă - CFM, 23% - Cristeşti Jijia - CFM.
În ceea ce priveşte reluarea traficului feroviar de călători la graniţa cu Ucraina, CFR SA a reparat, în anul 2022, 40,4 km de cale ferată normală şi largă, pe întreaga distanţă Rahov/Berlibas (UZ) - Valea Vişeului (CFR) - Sighetu Marmaţiei - Câmpulung la Tisa (CFR) - Teresva (UZ), cu personalul propriu din cadrul SRCF Cluj.
Totodată, CFR a redeschis cele două staţii de frontieră Câmpulung la Tisa şi Valea Vişeului, iar până în prezent Calea Ferată Ucraineană a pus în circulaţie 2 perechi de trenuri (4 curse/zi) doar pe relaţia Rahov/Berlibas (UZ) - Valea Vişeului (CFR).
CFR precizează că ultimele trenuri de călători între Ucraina şi România au circulat prin staţiile de frontieră Câmpulung la Tisa (CFR) şi Valea Vişeului (CFR) în urmă cu 15 ani, respectiv 16 ani, iar din ianuarie 2023, Căile Ferate Ucrainene au reluat circulaţia trenurilor de călători doar pe relaţia Rahov (Berlibas) - Valea Vişeului, cu 4 curse/zi.
Tot în anul 2022, CFR SA a mai redeschis şi staţiile de frontieră Fălciu (pentru traficul de călători) şi Galaţi Largă (pentru traficul de marfă) la graniţa cu Căile Ferate din Republica Moldova (CFM), singura staţie feroviară de frontieră solicitată după 22 de ani, de CFM, fiind linia cu ecartament larg Galaţi Largă - Post Docuri, pentru traficul trenurilor de marfă, unde s-a înregistrat o creştere de 26,38%.
"Odată cu izbucnirea conflictului din Ucraina, CFR SA a depus eforturi susţinute pentru a face faţă creşterii capacităţii transportului feroviar, înregistrat anul trecut atât prin punctele de frontieră de la graniţa cu Ucraina (Halmeu, Câmpulung la Tisa, Valea Vişeului, Vicşani), dar şi cele de la graniţa cu Republica Moldova (Cristeşti Jijia, Socola, Fălciu şi Galaţi Largă), prin lucrările executate în regie proprie, lucrări care au avut drept scop atât reluarea traficului feroviar pe linii CF (ecartament larg/ecartament normal) închise cu ani în urmă, dar şi îmbunătăţirea condiţiilor de tranzitare şi de manevră pe liniile din staţiile de frontieră sau din staţiile adiacente (Dorneşti, Dărmăneşti, Milisăuţi şi Văratec)", precizează sursa citată.