Compania coreeană "LG Electronics", ce activează pe piaţa echipamentelor electronice, electrocasnice şi a comunicaţiilor mobile, şi-a propus, pentru acest an, menţinerea şi creşterea cotei de piaţă, în special pentru categoriile "cheie" de produse. Potrivit reprezentanţilor companiei, cea mai bună dinamică au avut-o televizoarele LCD, telefoanele mobile şi sistemele de climatizare, evoluţia principalelor categorii de produse înscriindu-se în tendinţele pieţei.
În ceea ce priveşte contextul economic în care ne aflăm, oficialii "LG Electronics" ne-au declarat că "evoluţia mediului economic a afectat într-o anumită măsură toată industria de IT&C, atât la nivel global, cât şi la nivel local. Comportamentul consumatorului român s-a modificat datorită incertitudinii induse de criza financiară mondială, acesta analizând mai atent opţiunile de achiziţie sau chiar amânând luarea deciziei de achiziţie a unor produse". Aceştia au continuat, spunând că, "în plus, anul 2009 a debutat cu o presiune a cursului valutar, situaţia economică nepermiţând planificări decât pe termen scurt, nevoia de cash-flow determinând o revizuire a structurii costurilor companiei", ne-au mai explicat reprezentanţii companiei.
Un alt obiectiv al "LG Electronics" pentru acest an, pe lângă cel legat de evoluţia pozitivă a cotei de piaţă, îl reprezintă optimizarea portofoliului de produse.
• Piaţa locală de electronice şi electrocasnice va înregistra fluctuaţii
În opinia reprezentanţilor companiei, "în acestă perioadă, comportamentul consumatorului român s-a modificat datorită incertitudinii induse de criza financiară mondială. Consumatorul este mai precaut, analizând cu atenţie ofertele de pe piaţă. Înţelegerea nevoilor consumatorilor este punctul de plecare în ceea ce priveşte oferta cu care brandul vine pe piaţă. Succesul de vânzări înregistrat în urma unor campanii precum cea pentru telefonul mobil "LG Cookie" sau pentru televizorul LCD "LH5000" susţin eforturile companiei pe piaţa locală pentru acest an", au precizat oficialii "LG Electronics". Aceştia au adăugat că "piaţa locală de electronice şi electrocasnice va înregistra fluctuaţii în ceea ce priveşte vânzările, perioadele de creştere şi de scădere alternând, în funcţie de un cumul de factori".
Pentru anul 2009, oficialii companiei îşi propun să consolideze brandul pe piaţa locală, prin dezvoltarea unei strategii axate pe întărirea relaţiei cu consumatorii şi pe investiţii în competenţele principale ale companiei.
"Dezvoltarea avantajelor competitive prin optimizarea portofoliului de produse şi susţinerea competitivităţii pe segmentul de produse "mid-end" sunt preocupări importante pentru acest an", au mai menţionat reprezentanţii "LG Electronics".
"Mai mult, vom continua să asigurăm vizibilitatea brandului. Însă vom reevalua eficienţa fiecărui canal din mixul de marketing şi ne vom îndrepta spre zona de digital şi comunicare "in-store". În acest sens, am regândit prezenţa brandului nostru în punctele de interacţiune cu consumatorii, pentru că, în mare parte, decizia de cumpărare pentru această categorie de produse se petrece în magazin.
De asemenea, urmărim elaborarea unui plan de marketing centrat pe consumator, printr-o ofertă diferenţiată de produse", au concluzionat cei de la "LG Electronics".