Telekom Romania Mobile Communications S.A. anunţă, în primul raport financiar emis după separarea de Telekom Romania Communications S.A., o creştere cu 7,1% a bazei de abonaţi în al treilea trimestru al anului, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2020, un segment de clienţi vital din punct de vedere strategic, se arată într-un comunicat de presă. Acesta a fost cel de-al şaselea trimestru consecutiv de creştere a bazei de abonaţi.
Astfel, la 30 septembrie 2021, Telekom Romania Mobile Communications S.A. (TKRM) înregistra 1,72 milioane de abonaţi, în timp ce numărul total de clienţi (abonamente şi cartele reîncărcabile) a ajuns la 3,602 milioane.
Dina Tsybulskaya, CEO Telekom Romania Mobile, a declarat: "Primele nouă luni ale anului confirmă determinarea Telekom Romania Mobile privind prezenţa pe piaţa românească. Cu siguranţă vor mai fi provocări în viitor, însă sunt mândră că echipa noastră a reuşit să obţină asemenea rezultate puternice. Pentru mine, dar şi pentru strategia noastră de viitor, fluxurile puternice de venituri şi eficienţa costurilor reprezintă elemente de temelie ale activităţii noastre. Ele ne permit să ne concentrăm în primul rând pe crearea de valoare pentru clienţii noştri şi pe inovaţie, indiferent dacă aceasta înseamnă experienţe îmbunătăţite pentru abonaţi sau progrese tehnologice".
"După un proces reuşit de separare de operatorul fix, Telekom Romania Mobile este determinată să fie mai agilă şi digitală, dar şi mai orientată către client. Clienţii vor fi în mijlocul a tot ceea ce facem la Telekom Mobile. Avem o echipă grozavă care va continua să construiască din noul său sediu, amenajat într-un mod agil", a precizat Nicolas Mahler, Directorul Executiv Financiar al Telekom Romania Mobile Communications S.A.
În acest moment, infrastructura de comunicaţii mobile a TKRM este complet actualizată la standardul 4G/LTE pentru servicii de date şi acoperă peste 98% din populaţie.
"În urma investiţiilor susţinute realizate de-a lungul anilor, acum operăm o reţea mobilă foarte puternică care ne permite să le oferim clienţilor noştri o experienţă îmbunătăţită semnificativ", a adăugat Nicolas Mahler.
În conformitate cu prioritatea companiei de a oferi o acoperire mobilă fiabilă pentru toţi românii, toată infrastructura de reţea a fost modernizată pentru a susţine servicii de date 4G/LTE şi astfel acoperirea 4G a depăşit 98% din populaţie.
Potrivit comunicatului, Telekom Romania Mobile a efectuat deja teste 5G în spectrul său actual. Testele tehnologice au presupus desfăşurarea de antene 5G, de la Aeroportul Internaţional Bucureşti până în centrul Capitalei. Rezultatele au arătat performanţe de top cu o viteză de descărcare de peste 300 Mbps. Valorile medii de descărcare au fost de aproximativ 150 Mbps, în funcţie de aplicaţiile sau terminalele specifice utilizatorului şi de traficul de reţea existent.
În primele nouă luni, veniturile companiei au fost de 304 milioane de euro, în scădere cu 10,3%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Această fluctuaţie a fost determinată, printre altele, şi de schimbarea strategiei companiei de a se axa pe vânzarea de abonamente şi mai puţin pe pachete care includ terminale mobile. Veniturile organice au scăzut cu 8,6%, comparativ cu 2020, în timp ce impactul tarifelor de terminare în reţea a fost de 8%. Cu toate acestea, datorită concentrării afacerii, veniturile operatorului din al treilea trimestru au înregistrat o creştere de 6,4% faţă de trimestrul precedent.
EBITDA (profitul înainte de dobânzi, impozite, depreciere şi amortizare) totală în primele nouă luni ale anului a fost de 71,2 milioane de euro. "Suntem foarte fericiţi pentru performanţele înregistrate de la un trimestru la altul. Aceasta este a treia creştere trimestrială consecutivă a EBITDA, ceea ce reprezintă o îmbunătăţire constantă a performanţelor companiei de-a lungul anului curent. În plus, excluzând operaţiunile cu efect unic, EBITDA organică prezintă o îmbunătăţire puternică faţă de anul trecut. Această îmbunătăţire o vom revedea şi în ultimul trimestru al anului", a explicat Nicolas Mahler.
O altă realizare majoră este fluxul de numerar ajustat, care a rămas pozitiv în trimestrul al treilea, dar şi de-a lungul celor nouă luni scurse din an. "Ne aşteptăm ca situaţia pozitivă să continue şi în trimestrul al patrulea. Este rezultatul atât al disciplinei stricte de control a costurilor, cât şi al eforturilor de îmbunătăţire a eficienţei de-a lungul fiecărei linii de afaceri. Concentrarea asupra costurilor din ultimii ani (programul Cash for Growth) dă acum şi mai multe rezultate. Vom continua să ne concentrăm pe optimizări pentru a avea o bază solidă în continuare. Astfel, suntem pregătiţi să investim mai departe", a adăugat Nicolas Mahler.
Din a doua jumătate a anului 2018, baza de costuri a Telekom Romania Mobile continuă să beneficieze de programul său pe termen lung de transformare a costurilor, care generează îmbunătăţiri operaţionale semnificative. Este un factor important al EBITDA şi al fluxului de numerar, ceea ce a condus la o reducere semnificativă a bazei de costuri comparativ cu trimestrul al treilea al anului trecut, se menţionează în comunicat.
"Telekom Mobile a fost unul dintre liderii în implementarea de procese automatizate cu ajutorul roboţilor (RPA) în ultimii trei ani. Compania a folosit în trimestrul al treilea peste 160 de procese automatizate. În continuare, intenţionăm să creştem în acelaşi ritm ca şi în trecut, dublând numărul de roboţi software în fiecare an. Acest lucru a făcut ca Telekom Mobile să aibă una dintre cele mai mari ferme de RPA din ţară", a conchis Nicolas Mahler.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 12.11.2021, 12:42)
la retean stati foarte prost...
va cad retelele saptamanal pe zone!
semnat comenturi "Cretine"