LIFE IS HARD (LIH), companie de tehnologie listată la BVB, piaţa AeRO, şi-a crescut cu 198,87% cifra de afaceri în 2021, ajungând la 21,5 milioane de lei - comparativ cu 7,19 milioane de lei în 2020 - în timp ce profitul net a crescut cu 213%, înregistrând o valoare de 3,4 milioane de lei, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit sursei citate, cea mai mare pondere în cifra de afaceri LIFE IS HARD a avut-o linia de business din telecomunicaţii, care a generat 58,86% din acest rezultat, urmată de Insurance, care a adus 30,95% din venituri.
Rezultatul brut s-a concretizat, de asemenea, într-un profit de 3,84 milioane de lei, în creştere cu 204,82% comparativ cu valoarea înregistrată în 2020 (1,26 milioane de lei).
Compania şi-a îmbunătăţit în 2021 şi alţi indicatori financiari importanţi, majorându-şi cu peste 500% activele proprii şi înregistrând îmbunătăţiri semnificative pe lichiditate.
"2021 a fost primul an de concretizare a strategiei de dezvoltare accelerată, iar rezultatele ne arată că deciziile noastre de business au puterea să aducă valoare imediată, cel puţin la nivelul promis, şi să crească în mod sănătos fundamentul companiei, demers pe care îl facem pe termen lung. Pe lângă cifrele LIFE IS HARD, companiile Innobyte si Performia Finance, în care avem deţineri, au înregistrat de asemenea performanţe, atât ca venituri -ambele cu creşteri de peste 20% - cât şi ca profit", spune Cătălin Chiş, preşedinte al Consiliului de Administraţie LIFE IS HARD.
În 2021, acţiunile LIH au atins două puncte maxime - 13,8 lei/acţiune, respectiv 13,15 lei/acţiune, iar numărul acţionarilor LIH a crescut semnificativ, ajungând la 1024, de la 536 membri ai acţionariatului, la final de 2020.
Tot în 2021, compania a luat decizia de divizare a acţiunilor, operationalizată la începutul anului in curs, demers prin care LIFE IS HARD a dorit să aducă acţionarilor mai multă flexibilitate pe portofoliile deţinute de aceştia, respectiv posibilitatea de a creşte mai uşor lichiditatea pe bursă.
"Finalul lui 2021 a fost si momentul pentru o decizie majoră de business, pentru care ne pregătim intens: trecerea LIFE IS HARD pe piaţa principală a Bursei de Valori Bucureşti, planificată pentru începutul anului 2023. Această nouă poziţie pe care o vizăm ne încurajează să menţinem un bun nivel de performanţă în continuare şi să aducem alături noi parteneri de creştere", menţionează Cătălin Chiş.
Compania îşi continuă şi anul acesta campania de atragere de parteneri şi vizează achiziţii de noi companii din tehnologie, cu competenţe complementare. Pentru perioada 2021-2022, LIFE IS HARD şi-a anunţat intenţia de a investi 10 milioane de euro în acest demers, se arată în comunicat.