Producătorul de aer condiţionat Daikin România a înregistrat în anul financiar 2017-2018, încheiat la 31 martie 2018, o cifră de afaceri de 25,5 milioane de euro, în creştere cu 5% faţă de anul precedent.
Daniel Vasile, managing director Diakin România, a declarat: "Ponderea cea mai mare a vânzărilor companiei rămâne în segmentul comercial, rezultatele fiind obţinute în contextul unei creşteri pe piaţa clădirilor de birouri, a aplicaţiilor industriale, în special în zona automotive, şi a sectorului de retail de tip family center, în timp ce sectorul spaţiilor comerciale de mari dimensiuni a fost anul trecut în scădere. În segmentul rezidenţial este de remarcat preferinţa tot mai evidentă a clienţilor finali pentru produsele de ultimă generaţie, vânzările acestei game înregistrând o creştere de 25% anul trecut".
Potrivit reprezentanţilor companiei, printre proiectele comerciale realizate în 2017 se regăsesc Hotel Hilton Garden Inn (Bucureşti), One Charles de Gaulle Residence (Bucureşti), Hattrick Office Building (Sibiu), Bega Business Park (Timişoara), Hotel Sovata, precum şi magazinele H&M, Calzedonia, Pepco şi Sportisimo. În segmentul rezidenţial, pe lângă zecile de mii de sisteme individuale preferate de clienţii finali, Daikin a furnizat anul trecut soluţii de climatizare pentru ansambluri rezidenţiale de referinţă, precum Dinamic City, Menuet Residence, Popasului Residence, urmând ca Aviaţiei Park şi Caramfil 85 să fie finalizate în cursul acestui an. Compania a ales să fie cât mai aproape de efervescenţa sectorului imobiliar prin abordarea directă a dezvoltatorilor, bazându-se pe factorii diferenţiatori şi pe calitatea soluţiilor de climatizare inovatoare. Un exemplu în acest sens este parteneriatul cu dezvoltatorul proiectului Belvedere Residences (Bucureşti), în cadrul căruia au fost create pachete personalizate în funcţie de specificul fiecărui apartament.
În prezent, Daikin are o reţea de peste 150 de parteneri, asigurând o distribuţie la nivel naţional.
Un alt pilon important al business-ului este reprezentat de divizia de service, care pune la dispoziţia partenerilor şi clienţilor Daikin servicii profesionale de service în garanţie şi post-garanţie. Pe lângă activităţile de service tradiţionale, precum asistenţă la montaj, punerea în funcţiune a echipamentelor, diagnosticare şi expertiza defecţiunilor, Daikin a dezvoltat şi servicii care implică monitorizare, evaluare şi mentenanţă predictivă, upgrade sau audit energetic. Compania oferă cursuri de pregătire tehnico-practice în cadrul centrului de formare profesională Daikin, unde sunt pregătiţi peste 250 de instalatori în fiecare an.
Reprezentantul Daikin a mai declarat: "Pentru 2018, ne-am propus o creştere a cifrei de afaceri, continuând dezvoltarea parteneriatelor puternice pe toate segmentele de business. De asemenea, avem în plan creşterea echipei Daikin, formată astăzi din 40 de angajaţi".
La nivel global, compania DAIKIN este prezentă în peste 145 de ţări, având peste 67.000 de angajaţi în cele 90 de fabrici.
În Europa compania are aproximativ 5.500 de angajaţi şi 12 fabrici de producţie cu sediul în Belgia, Republica Cehă, Franţa, Germania, Olanda, Italia, Turcia, Marea Britanie şi Spania.
Daikin este pe piaţa din România din 1994, având în prezent 40 de angajaţi şi o reţea complexă de distribuitori, axaţi pe soluţii comerciale, industriale şi rezidenţiale.