Vânzările de maşini noi în Italia au înregistrat, în octombrie, un declin de 7,4%, în urma introducerii procedurilor mai stricte de testare a poluării (WLTP), transmite Automotive News Europe, conform Agerpres.
Livrările au scăzut, luna trecută, la 146.655 unităţi, arată datele publicate de Ministerul Transporturilor de la Roma. Cota de piaţă pentru maşini echipate cu motoare diesel s-a diminuat în septembrie la 44% - cel mai redus nivel din martie 2010, arată datele Asociaţiei Industriei Auto (ANFIA).
În octombrie, Dacia a vândut 3.835 de vehicule pe piaţa italiană, în scădere cu 13,18% faţă de perioada similară din 2017, când a înmatriculat 4.417 de unităţi.
Livrările Fiat şi Renault au scăzut, luna trecută, cu 20,73% şi, respectiv, 28,22%, în timp ce Ford şi brandul Volkswagen au raportat un avans de 4,14%, respectiv, 5,1%.
Toţi producătorii trebuie să îşi testeze vehiculele utilizând WLTP, înainte ca acestea să fie puse în vânzare. Însă, noua procedură armonizată la nivel mondial de testare a vehiculelor uşoare (WLTP), bazată pe date obţinute în condiţii reale de drum, a generat emisii mai mari de dioxid de carbon pentru anumite vehicule, întârziind certificarea oficială şi vânzările.
Italia rămâne a patra mare piaţă auto din Uniunea Europeană, în urma Germaniei, Marii Britanii şi Franţei şi înaintea Spaniei.
În primele zece luni din acest an, piaţa auto italiană a înregistrat un declin de 3,2%, fiind înmatriculate 1,64 milioane de autoturisme noi.
În perioada ianuarie - octombrie, Dacia a vândut 73.891 de vehicule pe piaţa italiană, în creştere cu 6,5% faţă de perioada similară din 2017, când a înmatriculat 69.347 de unităţi.
Livrările Renault şi Ford au scăzut în primele zece luni din acest an cu 4,3% şi, respectiv, 20,2%, în timp ce Fiat şi brandul Volkswagen au raportat un avans de 0,8% şi, respectiv, 11,5%.
Asociaţia Importatorilor Auto din Italia (UNRAE) se aşteaptă la un declin de 2,1% al vânzărilor pe piaţa auto italiană, la 1,93 milioane de vehicule.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.