Grupul Hornbach a înregistrat o creştere a cifrei de afaceri de 5,7%, la 2,3 miliarde de euro, în perioada 1 martie - 31 august 2017, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent când s-a înregistrat o valoare de 2,18 de miliarde de euro, potrivit unui comunicat de presă remis Redacţiei.
Conform sursei,cifra netă de afaceri a sub-concernului operativ Hornbach Baumarkt a crescut în cel de-al doilea trimestru 2017/2018 cu 3,9%, ajungând la 1.042,7 milioane de euro (comparativ cu 1.003,6 milioane de euro în anul precedent) şi în primul trimestru 2017/2018 cu 5,4%, ajungând la 2.173,1 milioane euro (comparativ cu 2.062,5 milioane euro în anul precedent). Prin ajustare comparativă şi raportată la cursul de schimb, cifra de afaceri a crescut în al doilea trimestru cu 2,6%, iar în prima jumătate a anului cu 4%.
Creşterea în sectorul de bricolaj vine pe fondul intensificării activităţilor comerciale din afara Germaniei. În timp ce în Germania cifra de afaceri a crescut în al doilea trimestru cu 0,3%, iar în prima jumătate a anului cu 2,0%, creşterile în restul Europei au fost de 8,3%, respectiv 9,5 %. Cota externă din cifra de afaceri a sub-concernului a crescut astfel de la 44,6% la 46,3%, informează sursa.
În acelaşi timp, cifra de afaceri a sub-concernului operativ Hornbach Baumarkt AG a continuat să crească în decursul exerciţiului financiar 2017/2018 în reţeaua de distribuţie din Europa mult mai mult în comparaţie cu media din sectorul DIY. O contribuţie tot mai importantă la creşterea cifrei de afaceri o au şi activităţile online din cadrul concernului.
Albrecht Hornbach a declarat, la conferinţa semi-anuală de presă din Frankfurt: "Comerţul online reprezintă o componentă integrală a formatului nostru comercial. Online şi offline se îmbină la Hornbach într-un tot unitar. De la lansarea online în Germania în anul 2010, am investit aproape un sfert de miliard de euro în digitalizarea continuă a modelului nostru de afaceri. Transformarea digitală a comerţului este unul dintre principalele obiective din acest sector. Internetul ne permite să câştigăm noi clienţi şi în afara zonei de acces la magazinele staţionare şi să îi convingem de calitatea produselor Hornbach".
Potrivit sursei citate, la data de 31 august 2017, Hornbach dispune de comerţ online în Germania, Austria, Elveţia, Olanda, Luxemburg şi Cehia. În septembrie 2017, reţeaua s-a extins cu magazinul online Hornbach din Slovacia. În cea de-a doua jumătate a exerciţiului financiar 2017/2018, se vor da în funcţiune şi magazinele online din Suedia şi România.
Cifra de afaceri Hornbach Baustoff Union GmbH creşte în prima jumătate a anului cu peste 10%, se mai rată în comunicat.