Volumul vânzărilor de ciment ale grupului Lafarge în România, în primele nouă luni ale anului 2009, a scăzut cu 34%, comparativ cu perioada similară a anului trecut, reiese din raportul financiar al grupului francez, citat de News-In.
Conform documentului, a existat şi un efect pozitiv asupra vânzărilor, de 0,1%, care a provenit din preţurile, varietatea de produse şi tipul de clienţi. Astfel, activitatea grupului din România a avut o scădere de 34,3% la nivelul primelor nouă luni, în comparaţie cu perioada ianuarie-septembrie 2008.
Previziunile grupului indică o revenire a vânzărilor de ciment în ultimul trimestru, care ar face ca volumul din întreg anul 2009 să fie mai mic cu 28-30% faţă de 2008, în condiţiile în care preţurile sunt mai mici sau cel mult egale cu cele din 2008. Totodată, grupul estimează că în acest an piaţa materialelor de construcţii din Europa Centrală şi de Est va avea o scădere de 22-24%, cauzată de scăderile din Rusia şi România, în condiţiile scăderii preţurilor.