Compania Apple a vândut peste 300.000 de iPad-uri în primele cinci zile de la lansarea acestui calculator, pe 3 aprilie. Vânzările au fost se pare sub estimările iniţiale, de 600.000-700.000 unităţi vândute. Chiar dacă faţă de aceste previziuni, cifrele raportate de Apple sunt mult mai mici, analiştii sunt de părere că acest lucru nu va reflecta evoluţia gadgetului pe termen lung. "Credem că iPad-ul are un foarte mare potenţial să devină un produs puternic comercializat şi poate să producă o revoluţie în domeniul publicităţii şi al jocurilor video", a declarat Shaw Wu, analist la Kaufman Brothers, citat de Agerpres. Conform estimărilor lui Wu, Apple ar putea vinde 10 milioane de iPad-uri în următoarele 12 luni, iar vânzările ar putea atinge pragul de 20 de milioane in 2011.
iPad are ecran de 9,7 inch, cântăreşte sub 700 g, iar bateria ţine 10 ore. Tableta poate fi folosită pentru navigat pe web, dar se adresează şi fanilor jocurilor video, având şi func-ţii complexe de e-reader. Preţurile pornesc de la 499 dolari în SUA, la versiunea de 16 GB, fără 3G. Versiunea de 32 GB costa 599 dolari, iar cea de 64 GB este 699 dolari. Pentru variantele cu 3G se adaugă 130 de dolari, astfel că preţurile pot ajunge de la 629, la 829 dolari.
• Nokia dezvoltă propriul tablet PC, care va fi lansat spre sfârşitul acestui an
Grupul finlandez Nokia, cel mai mare producător de telefoane mobile din lume, dezvoltă propriul tablet PC, care va fi lansat la vânzare spre sfârşitul anului, au declarat surse apropiate situaţiei, citate de Mediafax. Aparatul ar putea utiliza ca sis-tem de operare platforma Windows, produsă de Microsoft, sau programul MeeGo, dezvoltat de Nokia împreună cu Intel.
Producătorul finlandez de telefoane mobile a intrat pe piaţa computerelor personale anul trecut, când a lansat primul său laptop. Grupul vinde aparate de dimensiuni reduse destinate navigării pe Internet, asemănătoare telefoanelor, încă din 2005, dar cu succes foarte limitat.
Mulţi fabricanţi de terminale mobile şi producători de PC-uri, precum Samsung şi Hewlett-Packard, vor urma drumul deschis de Apple, potrivit Reuters. Unii analişti consideră, însă, că performanţele iPad reprezintă o excepţie, având în vedere că aceste produse nu şi-au dovedit încă utilitatea.