ÎN PRIMUL SEMESTRU DIN 2016,  Aproape jumătate dintre reclamaţiile primite au vizat serviciile de telefonie mobilă

Laura Boico
Companii / 27 iulie 2016

Peste 1.310 reclamaţii au fost transmise pe adresa Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) de către utilizatorii de comunicaţii din România, în primele şase luni ale anului, în creştere cu 42% faţă de aceeaşi perioadă din 2015, cele mai multe vizând serviciile de telefonie mobilă, potrivit datelor arbitrului pieţei locale telecom, potrivit unui comunicat al ANCOM remis redacţiei.

Conform statisticii, din totalul reclamaţiilor, 45%, respectiv 593, s-au referit la serviciile de telefonie mobilă, fiind urmate de serviciile poştale (14%), serviciile de acces la internet fix (12%), portarea numerelor de telefon (8%) şi serviciile de retransmisie a programelor audiovizuale (7%).

"Calitatea serviciilor de comunicaţii electronice este cel mai des subiect reclamat la ANCOM, pe fondul creşterii exigenţei utilizatorilor, dar şi a diversificării serviciilor, sesizările cu acest obiect primite de Autoritate în prima parte a anului fiind în număr de 182, urmate de sesizările referitoare la facturarea serviciilor (156 de petiţii), contractele încheiate la distanţă (129 de petiţii) şi lipsa de informare sau informarea necorespunzătoare a utilizatorilor de către furnizori (121 de petiţii)", se arată în comunicatul de presă.

Datele Autorităţii arată că, în primul semestru, cele mai multe reclamaţii formulate de utilizatorii de servicii de comunicaţii electronice au vizat serviciile furnizate de RCS&RDS (272 de petiţii), Vodafone România (228), Telekom Romania Mobile Communications (207), Orange România (129) şi Telekom Romania Communications (102).

Totodată, pe segmentul serviciilor poştale, ANCOM a primit 180 de plângeri, dintre care cele mai multe s-au referit la termenul de livrare a trimiterilor (44%) şi la deteriorarea trimiterilor poştale (24%). Cei mai reclamaţi furnizori de servicii poştale, în primele 6 luni ale anului, au fost Urgent Cargus (70), Fan Courier (38) şi Compania Naţională Poşta Română (27).

"ANCOM poate interveni direct în situaţiile în care furnizorii de servicii de telefonie, internet sau televiziune încalcă drepturile de informare ale utilizatorilor, nu oferă serviciul de portabilitate a numerelor sau nu includ anumite informaţii în contracte. Reclamaţiile privind nerespectarea condiţiilor contractuale trebuie adresate de utilizatorii persoane fizice către Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). Persoanele juridice care consideră că nu le sunt respectate prevederile contractuale se pot adresa instanţei de judecată competente", precizează sursa citată.

În ceea ce priveşte serviciile poştale, în cazul nerespectării termenului de livrare, utilizatorii se pot adresa ANPC, care are competenţa legală de a sancţiona furnizorii pentru nerespectarea contractului. De asemenea, în caz de pierdere, furt, distrugere (totală ori parţială) sau deteriorare a bunului expediat, utilizatorii ar trebui să se adreseze mai întâi furnizorului de servicii poştale, iar dacă reclamaţia nu a fost soluţionată amiabil sau nu a primit un răspuns în maximum trei luni, utilizatorii se pot adresa ANCOM, cu dovada îndeplinirii procedurii reclamaţiei prealabile.

Cu toate acestea, ANCOM menţionează că nu poate stabili cuantumul concret al despăgubirilor şi nici să oblige furnizorul la plata acestora, astfel de competenţe revenind instanţelor de judecată.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb