Combinatul Alro Slatina, specializat în producţia de aluminiu, şi-a redus câştigurile din activităţi înainte de impozitare (EBITDA), din primul trimes-tru al anului 2019 cu 28,7% la 94,72 milioane lei, de la 132,85 milioane lei.
Cifra de afaceri a Grupului a cres-cut cu 2,4%, ajungând la 767,4 milioane de lei în T1 2019, comparativ cu 749,2 milioane de lei în T1 2018. În primul trimestru al anului 2019, Grupul Alro a înregistrat un profit brut de 105 milioane de lei (T1 2018: 167 milioane de lei) şi un rezultat operaţional (EBIT) de 59 milioane de lei în T1 2019 (T1 2018: 101 milioane de lei).
Costurile de producere a bunurilor vândute au crescut cu 13,81%, la 662,32 milioane lei, de la 581,92 milioane lei. În aceste condiţii, compania a trecut pe pierdere, cu un rezultat net de 9,06 milioane lei, faţă de câştigul net de 124,62 milioane lei de la T1 2018.
Marian Năstase, preşedintele Consiliului de Administraţie al Alro a declarat: "În primele trei luni ale anului 2019, Grupul ALRO a înregistrat o creştere a cifrei de afaceri faţă de anul precedent, cu venituri mai mari generate în principal de segmentul de aluminiu procesat şi cu venituri constante din segmentul de aluminiu primar. Aceasta este în concordanţă cu strategia noastră de creştere în volumul total al producţiei realizate şi al livrărilor, a ponderii produselor cu valoare adăugată mare şi foarte mare pentru indus-trii mai sofisticate, cum ar fi industria aerospaţială şi industria auto".
În primul trimestru al anului 2019, piaţa internaţională a rămas fragilă şi a raportat preţuri scăzute ale aluminiului conform cotaţiilor de la Bursa Metalelor din Londra (London Metal Exchange - LME), niveluri influenţate şi de alţi factori, cum ar fi riscul realizării unei producţii mai mari în China, politicile guvernului american privind tarifele impuse în ceea ce priveşte aluminiul şi noile potenţiale bariere care ar putea fi impuse, reducerea capacităţilor Alunorte, nesiguranţă la nivel macro, deficitul global de aluminiu estimat pentru 2019.
Prin urmare, în T1 2019, cotaţia LME şi-a continuat tendinţa descrescătoa-re observată şi la sfârşitul anului 2018, conducând la un preţ mediu pentru perioada de trei luni încheiată la 31 martie 2019, de 1.859 USD/tonă faţă de preţul mediu LME înregistrat în timpul perioadei de trei luni încheiată la 31 martie 2018, de 2.159 USD/tonă. Toate aceste condiţii ale pieţei au afectat rezultatele tuturor companiilor majore din industria aluminiului, care au raportat fie o reducere semnificativă a profiturilor, fie pierderi în primul trimestru al anului 2019.
Conform conducerii executive, Alro are, în continuare, o strategie de dezvoltare, pe termen lung, care prevede investiţii totale, în perioada 2017 - 2021, de peste 190 de milioane de dolari, din care peste 100 de milioane de dolari pentru proiectele de creştere a eficienţei energetice. Astfel, compania va adopta conceptul de "Fabrică Verde", care vizează folosirea tehnologiilor ecologice de ultimă generaţie, disponibile pe piaţă, care îi vor permite să producă aluminiu cu profitabilitate mare şi foarte mare. În plus, aces-tea vor contribui la îndeplinirea ţintei Alro de apropiere de zero deşeuri şi zero emisii, potrivit companiei.