Veniturile Vodafone România au crescut cu 5,7% în primul trimestru fiscal încheiat la 30 iunie în bază organică, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 166,8 milioane de euro, potrivit datelor publicate vineri de grup, citate de Mediafax.
Incluzând veniturile din tranzitul internaţional de voce, veniturile din servicii ale Vodafone România au atins 168,3 milioane de euro.
Comparaţia în bază organică reflectă evoluţia comparabilă, atât din privinţa impactului fuziunilor şi achiziţiilor, cât şi a efectului de curs valutar.
Vodafone România a înregistrat un număr total de 8.801.590 de clienţi la 30 iunie 2015, în creştere cu 233.838 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Din numărul total de clienţi, 8.189.970 sunt utilizatori ai serviciilor mobile.
Venitul mediu pe utilizator mobil a ajuns la 6,1 euro în ultimele trei luni, încheiate la 30 iunie 2015. Numărul de clienţi include utilizatorii serviciilor mobile, ai serviciilor de voce şi internet fix şi m2m (machine to machine).
La 30 iunie 2015, abonaţii serviciilor Vodafone reprezentau 41,4% din baza de clienţi, iar utilizatorii Cartelei Vodafone, 58,6%. Utilizatorii serviciilor prepaid au crescut cu 0,4 puncte procentuale faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Consumul de date mobile a crescut cu 128,7% în trimestrul încheiat la 30 iunie 2015, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
Rata de penetrare a smartphone-urilor în baza de utilizatori a crescut cu 6 puncte procentuale în trimestrul încheiat la 30 iunie 2015, în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
Vodafone România este o divizie a Vodafone Group, unul dintre cele mai mari grupuri de telecomunicaţii mobile din lume, care oferă o gamă de servicii ce include voce, mesaje, date şi comunicaţii fixe. Vodafone are divizii în 26 de ţări, 55 de reţele partenere în întreaga lume şi operaţiuni de broadband fix în 17 ţări. La 30 iunie 2015, Vodafone avea 449 milioane de utilizatori ai serviciilor mobile şi 12 milioane de utilizatori ai serviciilor de broadband fix.