Circa un milion de euro au pierdut transportatorii rutieri de marfă în cele trei zile de când au început greva, după cum ne-a spus Constantin Isac, vicepreşedintele Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), precizând: "Fiecare din cele 3.000 de camioane care au rămas în garaj înregistrează pierderi de 100.000 de euro pe zi. În total, s-a ajuns la circa 1 milion de euro, pierderi".
Transportatorii rutieri de marfă au blocat, luni, activitatea, în semn de protest faţă de nerespectarea promisiunilor de către autorităţi şi faţă de iminenta creştere a preţului carburanţilor, ca urmare a aplicării noii accize anunţate de Guvern.
Reprezentanţii mediului de afaceri ne-au spus, la unison, că toate domeniile economice vor fi afectate, transportul de marfă fiind una dintre componentele principale atât în industrie, cât şi în comerţ.
Efectele acestei greve vor fi negative şi se vor regăsi atât în producţie, cât şi în expediţie, urmând să influenţeze importurile şi exporturile de mărfuri, ne-au declarat oamenii de afaceri.
Constantin Isac ne-a spus că, pe parcursul acestor zile, au avut loc discuţii între reprezentanţii tuturor patronatelor din domeniu şi oficialii Ministerului Transporturilor.
"Conducerea ministerului ne-a făcut promisiuni frumoase, propuneri concrete, dar nicio soluţie. Aşteptăm să ne vedem şi mâine (n.r. astăzi) cu reprezentanţii MT", ne-a declarat vicepreşedintele UNTRR.
Domnia sa ne-a spus că printre promisiunile făcute de ministerul de resort se numără promulgarea HG 69 privind diminuarea cuantumului amenzilor acordate pentru abateri în transportul rutier şi amânarea cu trei luni a aplicării unei accize suplimentare la motorină.
Premierul Victor Ponta a anunţat, luni după amiază, că intenţionează să aplice acciza de 7 eurocenţi pe litru doar la benzină şi să amâne introducerea acestei taxe la motorină pentru o perioadă de trei luni, interval în care să fie căutate soluţii alternative. Premierul a explicat că, astfel, operatorii de transport marfă, care folosesc motorina drept carburant, nu vor mai suporta această acciză, pe care să o introducă în preţul bunurilor de consum.
Oficialii Comisiei Europene şi-au exprimat speranţa că vor putea ajunge la un acord cu reprezentanţii guvernului nostru cât mai curând posibil, subliniind că sunt pregătiţi să analizeze orice propuneri alternative favorabile creşterii economice, "cu un impact bugetar echivalent şi de o calitate echivalentă cu cele stabilite iniţial".
Reprezentanţii Ministerului Transporturilor ne-au spus că au trimis spre avizare proiectul de hotărâre nr. 69 privind cuantumul amenzilor, urmând ca şi actul legislativ care prevede combaterea pirateriei să fie aprobat.
"Proiectele de lege despre care am vorbit cu transportatorii sunt pe circuit spre avizare. Astăzi (n.r. ieri) ar fi trebuit aprobat cel care priveşte combaterea pirateriei, dar a fost amânat pentru săptămâna viitoare", ne-au explicat sursele citate.
Siegfried Maier, secretarul general al Confederaţiei Naţionale Rutiere (CNR), ne-a spus că încă nu ştie perioada pe care se vor întinde protestele, subliniind că transportatorii au solicitat să aibă întâlniri şi cu Ministerul Administraţiei şi Internelor, Ministerul Finanţelor Publice şi Compania Naţională pentru Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
"Lista noastră de revendicări are în componenţă solicitări care au legătură cu aceste instituţii şi de aceea am cerut să ne întâlnim cu reprezentanţii lor. Vor veni la Bucureşti delegaţii din judeţele ţării, iar Guvernul va trebui să-şi asume responsabilitatea clar şi fără echivoc", ne-a mai spus domnul Maier.
Domnia sa a precizat că transportatorilor rutieri de marfă li s-au alăturat, la proteste, şi unii transportatori de persoane.
1. aritmetica
(mesaj trimis de anonim în data de 12.12.2013, 17:36)
3000x100000x3=1000.000.Halal1