Veniturile totale ale Vodafone România au înregistrat, în trimestrul încheiat la 31 decembrie 2019, o creştere de 2% în bază organică, în comparaţie cu perioada similară a anului anterior, baza totală de clienţi fiind de 11 milioane, a anunţat, ieri, compania, într-un comunicat.
Conform operatorului telecom, ca urmare a finalizării procesului de achiziţie a UPC România în data de 31 iulie 2019, rezultatele pentru ultimul trimes-tru al anului trecut includ, de asemenea, cifrele raportate de UPC România.
Potrivit documentului, valoarea ARPU (Average Revenue Per User - Venitul Mediu Per Utilizator) mobil a fost de 5,1 euro, în trimestrul încheiat la 31 decembrie 2019.
În acest context, Murielle Lorilloux, CEO Vodafone şi UPC România a declarat: "(...) Vom continua procesul de integrare, iar în curând vom finaliza fuziunea celor două companii (n.r. Vodafone şi UPC) şi vom deveni o singură entitate, pas ce ne va permite să consolidăm şi mai mult capabilităţile mobile şi fixe. Vom continua să colaborăm cu autorităţile pentru a asigura un echilibru adecvat în ceea ce priveşte securitatea, acoperirea şi investiţiile pentru susţinerea digitalizării societăţii româneşti, în timp ce analizăm cu atenţie condiţiile pieţei pentru a avea o concurenţă bună şi sănătoasă".
Potrivit datelor de pe site-ul companiei, în trimestrul încheiat la 31 decembrie 2018, veniturile totale ale Vodafone România au crescut cu 2,5% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2017, numărul de clienţi ajungând la 31 decembrie 2018 la 9,9 milioane de clienţi. Tot atunci, ARPU mobil al Vodafone România era de 5,9 euro.
Vodafone România este o divizie a Vodafone Group, unul dintre cei mai importanţi furnizori de servicii de telecomunicaţii şi tehnologie din lume, care are operaţiuni mobile în 24 de ţări, 42 de reţele mobile partenere şi operaţiuni de broadband fix în 19 ţări.
La 31 decembrie 2019, Vodafone Group avea 625 milioane de utilizatori ai serviciilor mobile, 27 milioane de utilizatori ai serviciilor broadband fix şi 22 milioane de clienţi ai serviciilor TV, incluzând toţi clienţii Vodafone din entităţile create în urma unor fuziuni şi asocieri.
Veniturile trimestriale ale Vodafone au crescut cu 0,8%
Veniturile organice din servicii ale grupului britanic Vodafone au crescut cu 0,8% în trimestrul care s-a încheiat la 31 decembrie 2019, datorită continuării redresării în Africa de Sud, transmite Reuters, conform Agerpres.
În schimb, în Europa, veniturile organice din servicii au scăzut cu 1,4% în perioada octombrie - decembrie 2019, similar cu declinul înregistrat în precedentele trei luni.
Directorul general Nick Read a afirmat: "Concurenţa din Europa necesită folosirea tuturor abilităţilor, dar continuăm creşterea pe segmentul broadband şi înregis-trăm o creştere semnificativă în Africa. Ne aşteptăm la continuarea îmbunătăţirii graduale a veniturilor din servicii în primul trimestru din acest an, în special pe piaţa europeană".
Read a decis ca Vodafone să-şi concentreze operaţiunile pe două platforme regionale: Europa şi Africa Subsahariană.
Luna trecută, Vodafone a vândut companiei Saudi Telecom o participaţie de 55% deţinută la Vodafone Egipt, cu suma de 2,4 miliarde de dolari.
Read a explicat că Vodafone merge mai departe cu planul său de a genera o valoare majorată de pe urma infrastructurii de reţea. El a numit o echipă de conducere pentru compania care gestionează turnurile de telefonie mobilă din Europa, care ar putea fi listată la începutul lui 2021.
Pentru anul financiar 2020, Vodafone se aşteaptă la câştiguri ajustate de 14,8 miliarde de euro - 15 miliarde de euro.
Vodafone Group are divizii în 26 de ţări, 49 de reţele mobile partenere şi operaţiuni de broadband fix în 17 ţări.