Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) urmează să-i cheme la discuţii pe furnizorii de utilităţi, respectiv pe cei de energie electrică, gaze şi apă, ca să clarifice anumite sesizări ale consumatorilor care consideră că factura le-a fost majorată în mod artificial, a declarat, ieri, Horia Constantinescu, preşedintele ANPC, în cadrul unei conferinţe de presă.
Reprezentantul ANPC a afirmat: "Vor urma cu siguranţă întâlniri, în continuare, cu operatorii economici ce pun pe piaţă produse sau servicii cu impact la nivel naţional. Fără a-i nominaliza, vorbesc de cei mai mari retaileri de electrocasnice şi mobilă şi urmează să convocăm (la discuţii) şi furnizorii de utilităţi, pentru că nu puţine sunt sesizările la nivel naţional de majorare a facturilor, cred consumatorii, în mod artificial. Sau (sesizările cu privire la) lipsa branşamentelor (şi realizarea) într-un termen rezonabil, în contextul în care se apropie anotimpul rece".
Acesta a mai spus că această convocarea la discuţii a companiilor de utilităţi survine ca urmare a adoptării unei strategii generale ce urmăreşte descărcarea activităţii celorlalţi comisari ANPC din ţară de sutele de reclamaţii cu care au de-a face.
"Încercăm, la nivelul structurii centrale, să stăm de vorbă o singură dată cu fiecare dintre aceşti operatori economici. Pe baza evaluării din ţară a sesizărilor, şi deja au început să vină evaluările activităţii acestor operatori economici, să ştim la nivelul fiecărui judeţ câte plangeri sunt, pe ce sunt şi să le centralizăm pentru a putea şti ce să le punem în vedere (companiilor). Dar cu siguranţă vor fi şi distribuitorii de energie electrică şi de apă", a spus domnul Constantinescu.
El a mai precizat că, la nivelul structurii centrale a ANPC, vor fi întocmite acte care vor obliga operatorii economici să respecte propunerile care vin să revizuiască problemele constatate în fiecare dintre judeţele ţării.
Romeu Şuşanu, comisar-şef pe judeţul Braşov în cadrul comisariatului judeţean ANPC, a dat ca exemplu cazul unui operator din domeniul utilităţilor ce a fost obligat de autoritate să modifice contractele pe care le avea în desfăşurare cu consumatorii pentru că existau clauze abuzive în contracte care dădeau posibilitatea ca aceştia din urmă să nu fie informaţi cu exactitate prin factură ceea ce plătesc.
"Pe lângă orice sancţiuni, putem aplica măsuri care să remedieze astfel de deficienţe. Abordarea dorim să fie una unitară, să nu eliminăm o problemă doar a unui consumator din Timiş, ci o abordare centrală, astfel încât consumatorii din Brasov, puşi în aceeaşi problemă, să nu ajungă într-o situaţie similară. Dorim să se modifice toate contractele cu probleme similare", a declarat Romeo Şuşanu.
Potrivit domnului Constantinescu, ANPC îşi propune să intervină direct abia după ce consumatorul final al serviciilor se arată nemulţumit de răspunsul operatorilor economici în vederea evaluării celor constatate de client.