Utilizarea pe scară mai largă a realităţii augmentate (AR) şi a realităţii virtuale (VR), în domenii precum comerţ, sănătate şi servicii, va aduce un plus de 1,5 trilioane de dolari la PIB-ul global până în 2030 şi va transforma 23 de milioane de locuri de muncă, potrivit raportului "Seeing is believing", realizat de PwC la nivel global.
Gabriel Voicilă, Partener Tehnologie PwC România, subliniază:
"Realitatea Augmentată şi Realitatea Virtuală contribuie deja cu peste 46 de miliarde de dolari la PIB-ul global. Au evoluat rapid şi pot fi folosite pentru a creşte productivitatea, inovaţia şi oportunităţile de a genera venituri. De exemplu retail, turism şi industria auto sunt doar trei sectoare care explorează deja potenţialul de a vinde şi de a expune produse atât prin VR, cât şi prin AR, în timp ce companiile de jocuri şi divertisment utilizează tehnologia pentru a crea noi produse şi experienţe. Ele pot fi folosite cu succes şi în servicii medicale, dezvoltarea de produse şi servicii, training şi îmbunătăţiri ale proceselor".
Potrivit raportului citat, AR va continua să aibă un aport mai mare la PIB-ul global până în 2030, de peste un trilion de dolari, comparativ cu VR, care va genera 450,5 miliarde dolari.
În prezent, mai puţin de un milion de locuri de muncă au fost afectate de VR şi AR, dar până în 2030 estimările arată că 23 de milioane de locuri de muncă vor fi transformate, în special în China, SUA, Marea Britanie şi Germania.
Contribuţia sectorului de servicii medicale la PIB-ul global va creşte cu 350,9 miliarde dolari până în 2030, prin utilizarea AR şi VR, mai arată raportul citat, adăugând: "Spre exemplu, realitatea virtuală este folosită pentru a oferi studenţilor la medicină acces în sălile de operaţie şi a permite medicilor să colaboreze de la distanţă".
Contribuţia programelor de training la PIB-ul global va creşte cu 294,2 miliarde dolari până în 2030, ca urmare a utilizării AR şi VR.
Folosirea acestor două realităţi în sectorul de retail va genera un plus de 204 miliarde dolari la PIB-ul global, până în 2030. Distribuitorii vor putea crea noi experienţe pentru clienţi, de la camerele virtuale pentru magazinele de modă, până la aplicaţiile care permit oamenilor să testeze cum ar arăta mobilierul în casa lor înainte de a cumpăra.
Potrivit sursei citate, utilizarea AR şi VR în dezvoltarea de produse şi servicii va aduce un plus de 359,4 miliarde de dolari la PIB-ul global până în 2030: "Marile economii ale lumii vor beneficia cel mai mult din utilizarea la scară largă a acestor tehnologii. Astfel, contribuţia la PIB-ul SUA ar creşte cu 537 miliarde dolari, la cel al Chinei cu 183,3 miliarde dolari, aportul la PIB-ul Japoniei ar fi mai mare cu 143,2 miliarde dolari, la al Germaniei cu 103,6 miliarde dolari şi la cel al Marii Britanii cu 69,3 miliarde dolari".