Comitetul Naţional de Coordonare a Activităţii Serviciului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă (SNUAU) s-a reunit ieri la sediul Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, sub conducerea Ministrului Károly Borbély, pentru a discuta măsurile ce trebuie adoptate pe termen scurt, în vederea eficientizării funcţionării Serviciului 112. Pentru accelerarea furnizării informaţiei de localizare a apelanţilor din reţelele mobile către numărul 112, s-a decis suplimentarea cu 11 milioane lei, a finanţării SNUAU în anul 2008, de la bugetul de stat. Decizia va fi cuprinsă într-o Hotărâre pe care MCTI o va supune aprobării Guvernului în perioa-da imediat următoare. Odată cu intrarea în vigoare a actului normativ, administratorul SNUAU va putea iniţia procedurile de achiziţie a echipamentelor necesare realizării localizării în Serviciul 112.
În cadrul şedinţei de ieri, administratorul SNUAU a anunţat că proiectul tehnic pentru realizarea localizării a fost deja elaborat. Astfel, România se va înscrie în termenul solicitat de Comisia Europeană, de punere la dipoziţie a serviciului de localizare pentru populaţie în cea de-a doua jumătate a anului.
De asemenea, a fost discutată şi problema apelurilor false. Una dintre soluţiile posibile este "bombardamentul" prin SMS, măsură adoptată în multe state europene. MCTI a propus ca iniţial, timp de 3 luni, această măsură de combatere a apelurilor false să fie aplicată experimental.
Ministrul Károly Borbély a solicitat ca până la următoarea reuniune a Comitetului Naţional de Coordonare a Activităţii SNUAU, fiecare instituţie implicată (Minis-terul Sănătăţii Publice, Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, ANRCTI şi Serviciul de Telecomunicaţii Speciale) să desemneze specialiştii din domeniul operativ ai agenţiilor specializate de intervenţie (Poliţie, Jandarmerie, Ambulanţă, Pompieri etc.) care vor face parte din Secretariatul tehnic permanent al SNUAU.
De asemenea, a fost abordat subiectul înfiinţării unui Dispecerat integrat de urgenţă în cel puţin un judeţ din ţară în următoarele două luni. Este vorba de o structură specializată aflată în serviciu permanent care, pe lângă preluarea apelului la numărul de urgenţă, asigură alarmarea şi coordonarea echipajelor de intervenţie ale tuturor serviciilor specializate de intervenţie, cu caracter medical şi nemedical, din aceeaşi locaţie fizică. Minis-trul Károly Borbély a solicitat Ministerului Internelor şi Reformei Administrative să transmită către judeţe informaţia privind posibilitatea înfiinţării unui Dispecerat integrat de urgenţă, pentru a identifica rapid locaţiile unde există interes în acest sens.