Indicele sentimentului economic s-a îmbunătăţit în România în luna august, datorită mai bunei percepţii din retail, construcţii şi din rândul consumatorilor, în timp ce pesimis-mul din industrie s-a menţinut, iar încrederea din zona serviciilor a scăzut, potrivit unui sondaj realizat lunar de CE, anunţă Mediafax.
Astfel, indicele ESI (economic sentiment indicator) a urcat în Româ-nia la 76,4 în august, de la 75 în iulie, marcând o evoluţie pozitivă pentru a treia lună consecutiv, după o scădere abruptă în mai.
Dintre principalii subindici, percepţia privind economia s-a îmbunătăţit în sectorul construcţiilor, de la -44 la -40, în retail, de la -16 la -13, dar şi în rândul consumatorilor, de la -40 la -38.
Cifrele negative indică o percepţie predominant pesimistă în sectoarele respective.
În industrie, subindicele specific a stagnat în august la -9, iar în servicii a scăzut de la -9 la -10, indicând înrăutăţirea sentimentului economic.
ESI s-a îmbunătăţit şi în UE, de la 102,1 la 102,7, după o creştere puternică, de circa două puncte, în luna iulie.