Un grup restrâns de ingineri ai grupului Volkswagen a început din 2015 să lucreze la softul care permitea maşinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu şi în timpul operaţiunilor normale, după ce nu au reuşit să găsească soluţii tehnice pentru a îndeplini reglementările de mediu din SUA, a declarat preşedintele VW, Hans Dieter Poetsch, la o conferinţă de presă, transmite AP.
Preşedintele Hans Dieter Poetsch a explicat că în 2005 inginerii nu au reuşit să găsească soluţii tehnice privind emisiile de oxid de azot din SUA care să să încadreze în bugetul companiei şi au venit cu acel soft care permitea maşinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu şi în timpul operaţiunilor normale. Ulterior, când a devenit disponibilă o soluţie tehnică, aceasta nu a fost utilizată, susţine Poetsch.
"Nu vorbim de o unică greşeală ci de un întreg lanţ de erori care nu a fost întrerupt nici un moment", a afirmat oficialul VW.
Acesta nu a precizat dacă modelele VW comercializate înainte de 2009 au manipulat testele din SUA. Grupul german a vândut unele modele diesel pe piaţa americană în perioada 2005 - 2006 dar a suspendat vânzările în 2007 şi 2008 după ce Agenţia pentru Protecţia Mediului din SUA (EPA) a introdus standarde de poluare mai stricte.
Şi directorul general Matthias Mueller a dat asigurări că investigaţiile de până acum ar relevat că "informaţiile nu au fost împărtăşite, au rămas cunoscute doar de un grup redus de persoane, care erau ingineri".
Poetsch a confirmat că VW a suspendat nouă directori pentru posibila implicare în scandalul emisiilor.