La Mamaia, a avut loc, ieri o întâlnire a membrilor Asociaţiei Litoral - Delta Dunării cu hotelierii de pe Litoral, pe tema importanţei promovării Litoralului românesc, în contextul economic al crizei, care afectează circulaţia turistică în România - în general - şi pe Litoral, în mod special în condiţiile promovării agresive a litoralului bulgăresc.
Discuţiile s-au centrat pe organizarea evenimentului de 01 Mai pe Litoral de către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, în parteneriat cu Asociaţia Litoral - Delta Dunării şi alţi operatori privaţi din turismul de pe Litoral.
Cel mai dezbătut subiect al întâlnirii de ieri a fost propunerea Asociaţiei LITORAL - DELTA DUNARII de introducere a unei taxe locale de promovare, aplicabilă tuturor agenţilor economici din staţiunile turistice de pe Litoral şi care să nu fie administrată de către autorităţile publice, ci de către un ONG care reprezintă formula de parteneriat public- privat şi anume Asociatia Litoral - Delta Dunării.
Dezbaterile s-au finalizat cu acceptarea necesităţii implicării mediului privat - agenţi economici - în promovarea turismului de litoral, prin taxa de promovare.
Asociaţiile regionale de promovare a turismului pot constitui bugete de promovare a destinaţiei pe care o reprezintă, prin aplicarea taxei de promovare, buget pe care să-l coordoneze exclusiv pentru promovarea destinaţiei respective.
"În cazul litoralului, este momentul ca şi structurile de alimentaţie publică, cluburile, operatorii de agrement, să contribuie la eforturile noastre de promovare, aceştia nefiind membrii ai unui patronat hotelier sau ai asociaţiei de promovare, dar beneficiind de efectele campaniilor de promovare ale asociaţiei noastre", a declarat Corina Martin, preşedinta Asociaţiei Litoral - Delta Dunării.