Cea de-a IX-a ediţie Internetics şi-a desemnat câştigătorii. Cu peste 240 de lucrări înscrise în cadrul celor trei categorii principale de concurs - "Site-uri, microsite-uri şi bloguri de promovare", "Best use of" şi "Campanii interactive", festivalul a oferit cel mai râvnit trofeu din online-ul românesc, anunţă reprezentanţii Millenium Communications, organizatorul Internetics. "FourHooks" a fost desemnată agenţia anului, adunând cel mai mare punctaj din concurs cu proiectele câştigătoare (Metropotam Interbelic - microsite, Discovery Metropotam, Metropotam Interbelic).
Andrei Borţun, general manager Millenium Communications, declară: "Anul acesta, mai mult ca niciodată s-a observat o creştere a standardelor juriului faţă de lucrările înscrise. Acest lucru s-a întâmplat datorită sau poate din cauza unei ponderi mai mari a profesioniştilor din marketing prezenţi în juriu. Şi credem că mesajul pe care-l trimite astfel pieţei acest juriu, oricât de dezamăgitor ar fi pentru unii, ar trebui luat ca un semnal. Important pentru industrie este să observe ce apreciază un om de marketing atât din punct de vedere al competenţelor unei agenţii dar şi al relevanţei cifrelor din spatele unui proiect. Indiferent de cât de justificată sau nejustificată va fi considerată această listă atât de scurtă a câştigătorilor Internetics 2009, cel mai important obiectiv al industriei şi al proiectului nostru este acela de aduce mai mult focus şi mai multe bugete în online-ul românesc. Iar acest lucru se poate face doar cunoscându-se cât mai bine, reciproc, toţi jucătorii, agenţii sau clienţi, cu relele şi bunele fiecăruia."
La categoria "Site-uri, microsite-uri şi bloguri de promovare", care a atras şi cele mai multe înscrieri, respectiv 141 de lucrări, juriul a desemnat următorii câştigători: proiectul "Metropotam Interbelic - microsite", înscris în competiţie de către agenţia FourHooks la secţiunea "Mâncare şi băutură" şi dezvoltat pentru clientul URSUS Breweries (subsidiara SABMiller) - Timişoreana, la secţiunea "Publicaţii şi media" - câştigător "Discovery Metropotam" , înscris de FourHooks pentru clientul DiscoveryNetwork şi la secţiunea "Servicii publice"- câştigători "Digital Zoo" înscris de My Web Interactive şi dezvoltat pentru clientul UPC, precum şi www.ioanid.com, dezvoltat de Kinecto pentru Gradiniţa Ioanid. Dintre aceştia, "Metropotam Interbelic - microsite" este marele câştigător al secţiunii, fiind distins cu aur.
În categoria "Best use of" s-a acordat un singur premiu proiectului "Lumea fără zero" pentru "Best use of advertising games", înscris de Webstyler şi dezvoltat pentru clientul Coca-Cola.
La categoria "Campanii interactive" s-au desemnat trei câştigători: "Lumea fără zero" (Webstyler, Coca-Cola), secţiunea "Mâncare şi băutură", "Coşul zilnic" (Interactions pentru clientul Mega Image) la secţiunea "Retail şi comerţ electronic" şi "Metropotam Interbelic" (FourHook, URSUS Breweries). Dintre aceştia "Lumea fără zero" (Webstyler, Coca-Cola) şi "Coşul zilnic" (Interactions pentru clientul Mega Image) au luat argintul.
Juriul a acordat şi două premii speciale: http://www.squish.ro/#/work_art pentru "Best use of technology" înscris de Senior Intercative şi dezvoltat pentru clientul Wrigley Balcan East şi premiul special pentru neconvenţional "Internet:Medium of all Media" realizat de Braincap.
De asemenea, juriul de bloggeri Internetics şi-a desemnat câştigătorii pentru "Best use of viral" - "Interviu Adi Despot - Reloaded" realizat de Metromind pentru Artmark, "Best use of advertising games" - www.seiful.ro dezvoltat de MediaPro Interactiv Games pentru apropo.ro şi alţi doi câştigători la "Best use of banners" - Anim"Est 2009 dezvoltat de Ogilvy Group pentru Animation Film Festival - Anim"Est şi "Canicula face bine la reducere" Initiative Media pentru Orange România.
Titlul de webvertiserul anului acordat de către partenerul principal al festivalului Internetics 2009 - IAB România - pe baza votului intern al membrilor IAB România, a revenit Orange România, companiile nominalizate fiind Avon Cosmetics, LG Electronics, BCR si Vodafone România.
Cu o structură, juriu şi criterii noi, Internetics s-a repoziţionat anul acesta ca un festival de branding, marketing şi advertising online. Festivalul pune accentul pe soluţiile de comunicare oferite de agenţii clienţilor în contextul actual al pieţei. Scopul festivalului este de a creşte piaţa de comunicare online din România şi de a promova ideile creative şi strategice.
Internetics este un proiect Millenium Communications, companie înfiinţată în anul 1998, ca agenţie de Relaţii Publice. În prezent, Millenium are trei divizii separate: PR, BTL şi proiecte proprii - Internetics, AdPrint, Gala Societăţii Civile.