Un grup format din cinci antreprenori originari din Transilvania, a investit peste cinci milioane de euro într-o cramă de spumante din judeţul Sălaj, în satul Carastelec, conform unui comunicat de presă al cramei.
Potrivit reprezentanţilor cramei, suma investită în proiectul lansat pe piaţa locală provine din fonduri europene, proprii şi credite bancare, în proporţie egală. Vinurile produse sunt comercializate doar în magazinele de specialitate şi HoReCa, restaurantele fiind cei mai mari generatori de vânzări.
Negele Enikõ, Brand & Marketing Manager Crama Carastelec a declarat: "Volumul produs de Carastelec într-un an de recoltă, fără incidente naturale, este de 200.000 de sticle, preponderent vinuri petiante şi spumante, dar şi o gamă de vinuri liniştite, în ediţii limitate de maxim 3.500 de sticle pe sortiment. Focusul nostru, pe termen lung, este reprezentat de spumantele de calitate superioară. Astfel, pentru gama Carassia, ne-am propus să creştem volumul de la 25.000 de sticle îmbuteliate în prima ediţie, până la 50.000 de sticle. Acelaşi obiectiv îl ţintim şi cu vinurile petiante, vrem să dublăm în următorii doi ani volumul de sticle îmbuteliate".
În prezent, Crama Carastelec funcţionează cu un total de 19 angajaţi, dintre care 9 persoane sunt prezente pe plantaţie, patru în cramă, iar restul în vânzări şi administraţie, potrivit sursei citate.
Conform datelor companiei, investiţia în Carastelec a fost gândită şi implementată special pentru producţia spumantelor obţinute prin metodă tradiţională, Carassia, gamă lansată pe piaţa din România în mai 2017 cu obiectivul de a deveni ambasadorul regiunii.
Enikõ a explicat: "Carastelec este o cramă de spumante, a fost înfiinţată pentru gama de spumante Carassia. Atât alegerea locaţiei, a soiurilor tradiţionale folosite şi în zona Champagne, cât şi echiparea cramei au fost gândite pentru a produce spumant din recoltă proprie, întregul proces având loc în aceeaşi locaţie, de la presarea mustului, până la prima şi a doua fermentare, degorjare, remuaj, şi până la etichetare. Astfel, considerăm că investiţia totală de 5 milioane de euro a fost o investiţie pentru această gamă".
Crama Carastelec susţine, în comunicatul de presă, că a lansat gama Carassia cu obiectivul de a le oferi consumatorilor români o alternativă locală în oferta spumantelor internaţionale. Produsă prin metoda tradiţională, cu o maturare în sticlă, de minim 20 de luni, noua gamă conţine trei produse distincte: Carassia Blanc de Blancs Brut, Rose Brut şi Classic Extra Brut.
Potrivit datelor OIV, citete în comunicat, consumul de vin spumant creşte pe plan internaţional, înregistrând în ultimii 10 ani o majorare de 30%, în timp ce producţia acestor vinuri a raportat un plus de 40% pe plan mondial. Prin comparaţie, producţia de vinuri liniştite a crescut cu doar 7% în acelaşi interval de timp. Astfel, susţin reprezentanţii companiei, există un trend vizibil ascendent consumului de spumante.
Managerul cramei Carastelec a conchis: "Tendinţa este promiţătoare. Consumul vinurilor de calitate începe să crească, iar pentru că suntem o ţară receptivă la trenduri internaţionale, şi consumul spumantelor de calitate se va majora. Deşi românii sunt, în mod tradiţional, consumatori sezonieri de spumante - şi de vinuri îmbuteliate, în general - 70% din consum concentrându-se pe perioada Sărbătorilor, sau în jurul evenimentelor importante, am început să întâlnim din ce în ce mai des amatori de spumante la evenimente casual sau wine baruri".
Planul pe termen lung privind producţia Carassia vizează, după penetrarea pieţei din România şi Ungaria, exportul în alte ţări europene, se mai arată în comunicat.