Profitul operaţional al grupului german "Leoni" s-a diminuat cu 47% în primul trimestru, la 8,6 milioane de euro, declinul fiind determinat de investiţiile realizate la noile unităţi de producţie ale diviziei "Wiring Systems" din România şi Slovacia, informează un comunicat al companiei. După debutul cu succes al activităţii de producţie în serie din Ucraina, principalele unităţi care au avut nevoie de investiţii de capital, în primele trei luni ale anului, au fost noile facilităţi din România şi Slovacia. Producţia de cablaje auto pentru modelele DaimlerChrysler şi BMW vor începe în cursul acestui an, a anunţat compania.
"Leoni" a reuşit să îşi majoreze vînzările consolidate obţinute pe plan extern, în ciuda condiţiilor nefavorabile de pe piaţă, de la 274,7 milioane de euro la 283,3 milioane de euro. Compania estimează că rezultatele aferente trimestrului al doilea vor fi mici, comparativ cu perioada corespunzătoare a anului trecut, ca urmare a cheltuielilor suplimentare anticipate la divizia "Wiring Systems".
"Leoni" a previzionat o uşoară îmbunătăţire a cifrelor în trimestrul al treilea şi o creştere semnificativă, în ultimele trei luni ale anului. Pentru anul fiscal 2004, compania estimează un avans de aproape 10% al vînzărilor consolidate şi un profit net de cel puţin 30 de milioane de euro. Divizia "Wiring Systems" şi-a majorat cu circa 5% vînzările pe plan extern, la 146,8 milioane de euro, compensînd rezultatele nesatisfăcătoare de pe piaţa germană, unde cererea din industria auto se menţine la un nivel scăzut.
În România, grupul german este prezent din 1999 prin subsidiara "Leoni Wiring Systems", care deţine la Arad o fabrică de cablaje electrice auto şi livrează subansamble pentru mari constructori de autovehicule. În 2002, compania a început la Bistriţa producţia de cablaje auto pentru DaimlerChrysler şi BMW.